کد خبر: ۱۲۱۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۲

آیت‌الله جنتی در قطر: طبق یک نظرسنجی حسن نصرالله و احمدی‌نژاد در مصر محبوب‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر شورای نگهبان گفت: نتایج یک نظرسنجی در بین مردم مصر نشانگر محبوبیت بالای سید حسن نصرالله رهبر مقاومت اسلامی حزب‌الله و رئیس‌جمهور کشورمان در بین مردم این کشور است. 

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در قطر، پیروزی انقلاب اسلامی را در راستای سنت ثابت و تغییر ناپذیر الهی در غلبه قدرت معنوی و الهی بر قدرت مادی توصیف کرد.

مهم‌ترین اظهارات دبیر شورای نگهبان قانون اساسی را در ادامه می‌خوانید:

در شرایط پیروزی انقلاب اسلامی اسلام در احتضار کامل بود و همه دنیای مادی اعتقاد و باور داشت که دین هیچ کارآمدی برای زندگی بشری ندارد و و پیشرفتهای علمی و فناوری و صنعتی چشم جهانیان را خیره کرده بود و آثار این پیشرفتهای مادی در زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم نیز سیطره انداخته بود و غربیها اسلام را مایه عقب ماندگی و عدم پیشرفت مسلمانان عنوان می‌کردند.
در چنین شرایطی انقلاب اسلامی پدید آمد و یک روحانی و مرجع تقلید در قم در مقابل حاکم مستبد به پاخواست و به یک معنی در مقابل نظام سلطه جهانی یک تنه حرکت کرد و از دین و خدا و مردم و پابرهنگان و مستضعفان دم زد، سخنانی که در آن روز برای هیچ‌کس باور کردنی نبود و کالایی بود که در بازار دنیا خواهانی نداشت اما محاسبات معنوی و تقدیر الهی فراتر از محاسبات انسانی و دنیایی است و جوانهایی که از سوی رژیم طاغوت به سوی فحشا و شهوت سوق داده می‌شدند و کسی تصور حرکت آنها را نمی‌کرد، با تمام وجود و تا پای جان خود به امام و انقلاب اسلامی عشق ورزیدند و قدرت معنوی انقلاب اسلامی نمود یافت و دشمنان مجبور به پذیرش واقعیت قدرت انقلاب اسلامی شدند. 

قدرت‌های مادی مغرور و سرمست از قدرت مادی استبدادی خود از سنت ثابت الهی در پیروزی حق بر باطل غافل شدند و خیال باطلی داشتند که قدرت مادی آنها زوال ناپذیر است و شاه و رژیم طاغوتی با مغرور و نخوت باور نمی‌کرد که روزی و آن هم بدست تعدادی طلبه و مردمی بی‌سلاح و بدون قدرت اقتصادی و نظامی و تبلیغاتی زوال یابد و سرنگون شود. 

تحولات و حوادث جاری در مصر نیز از جنس تحولات انقلاب اسلامی مردم ایران علیه طاغوت است. رژیم طاغوت در مصر نیز باور نمی‌کرد که مردم به حرکت و خروش بیایند و خود را متکی به قدرت نظامی و حمایت خارجی می‌دید و امروز سخن امام(ره) در مورد صدور پیام انقلاب اسلامی در شکل گیری باور و عقیده اسلامی در بین مسلمانان محقق شده و پیام انقلاب اسلامی ایران به ملتهای مسلمان صادر شده است و جمهوری‌های اسلامی و مردمی در منطقه در حال شکل گرفتن است و آینده‌ای همانند انقلاب اسلامی در انتظار طاغوتهای مستبد و زورگوست و انقلاب ایران درسی برای تاریخ برای زوال قدرت نامشروع مادی است و پیش بینی امام خمینی در مورد فروپاشی قدرت شوروی در مورد قدرت استبکاری غرب نیز محقق خواهد شد. 

مسئولیت ایرانیان خارج از کشور به عنوان نمایندگان انقلاب اسلامی و فرزندان امام خمینی سنگین است. دنیا باید رمز و راز پیروزی انقلاب اسلامی بدست مستضعفان یعنی ایثارگیری و از خودگذشتگی در راه خدا و دین و قرآن را درک کنند و بداند که مردم مسلمان ایران با دست خالی و با ایمان و رهبری یک روحانی و مرجع تقلید شیعه توانستند با سردادن شعار الله اکبر و با توسل به پیام سرخ حسینی انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند و با دست خالی هشت سال تهاجم نظامی را تحمل کنند و اجازه ندهند یک وجب از خاکشان در اشغال باشد و امروز هم شاهدیم که مردم مصر شعار الله اکبر سر می‌دهند و آرمان و هدف عالی آنها کرامت انسانی و دین باوری و تحقق شعائر اسلامی است. 

سنت ثابت الهی در پیروزی حق و قدرت الهی بر قدرتهای مستبد و باطل و مادی تحقق خواهد یافت و قدرتهای طاغوتی مانند مصر که با خفقان و استبداد و زورگویی سعی در حفاظت از قدرت نامشروع مادی خود هستند همانند رژیم شاه ، همانند کفی بر روی آب محو خواهند شد. 

موقعیت ایران در عرصه جهانی مستحکم است و از توان معنوی و مادی و پیشرفت‌های خیره‌کننده علمی و فناوری برخوردار است. امروز نگاه همه مسلمانان به ایران اسلامی است و اسلام خواهی ملت ایران به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی به ملت‌های مسلمان در منطقه صادر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین