کد خبر: ۱۲۱۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
بر اساس گزارش کمیسیون برنامه و بودجه:

درآمدهای حاصل از افزایش قیمت نفت به صندوق ذخیره واریز نشده است

دولت در مصرف بودجه شفاف‌سازی کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس گزارش کمیسیون برنامه و بودجه، در سال گذشته دولت درآمدهای حاصل از افزایش قیمت نفت را به صندوق ذخیره ارزی واریز نکرده است. بررسی واریز درآمدهای حاصل از افزایش قیمت نفت به صندوق ذخیره ارزی ادامه دارد و در صورت ثابت شدن تخلف دولت، مجلس با اختیارات قانونی خود با تخلفات برخورد می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از واریز نشدن درآمدهای حاصل از افزایش قیمت نفت به صندوق ذخیره ارزی در سال جاری، خواستار شفاف‌سازی دولت در مصرف بودجه شد. 

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان این که امسال ۶ میلیون لیتر بنزین برای تنظیم عدد اکتان (درجه آرام سوزی) بنزین تولید داخل، وارد شده است، افزود: محل تأمین اعتبار واردات این مقدار بنزین در بودجه سال ۸۹ پیش‌بینی نشده است. 

وی تصریح کرد: دولت سه میلیارد دلار از اعتبارهای بودجه سال آینده را به منظور واردات بنزین مورد نیاز برای افزایش کیفیت بنزین تولید داخل اختصاص خواهد داد.
ثروتی با بیان این که با آغاز صادرات بنزین، درآمدهای حاصل از این محل، صرف واردات بنزین با عدد اکتان بالا خواهد شد، افزود: پالایشگاه‌های کشور هنوز توانایی لازم برای تولید بنزین با عدد اکتان استاندارد را ندارند، اما با راه‌اندازی و بهره‌برداری از پالایشگاه‌های جدید، پیش‌بینی می‌کنیم کشور در آینده نزدیک به این توانایی دست یابد. 

وی همچنین با توجه به اعلام خودکفایی کشور در تولید بنزین اظهار داشت: اعتبارهایی که سال‌های گذشته صرف واردات بنزین می‌شد، طبق قانون باید به صندوق ذخیره ارزی واریز شود و دولت موظف است در مصرف آن شفاف عمل کند. 

نماینده بجنورد یادآور شد: بر اساس گزارش کمیسیون برنامه و بودجه، در سال گذشته دولت درآمدهای حاصل از افزایش قیمت نفت را به صندوق ذخیره ارزی واریز نکرده است. 

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: بررسی واریز درآمدهای حاصل از افزایش قیمت نفت به صندوق ذخیره ارزی ادامه دارد و در صورت ثابت شدن تخلف دولت، مجلس با اختیارات قانونی خود با تخلفات برخورد می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
0
0
به اين ميكن دولت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین