کد خبر: ۱۲۱۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۲
مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت‌خارجه؛

براساس بیانیه تهران آماده تبادل سوخت هستیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به ترانزیت سوخت به افغانستان گفت: این مسأله را در چارچوب مذاکرات حل کرده‌ایم و ترانزیت سوخت انجام شده و مقامات افغانستان نیز در این زمینه از ما تشکر کردند. 

رامین مهمان پرست در نشست خبری صبح امروز درپاسخ به سوالی در خصوص پخش فیلم ضد ایرانی در کانادا، اظهار کرد: فیلمی که در کانادا تهیه شده و اصرار به پخش آن دارند نشانده این است که فعالیت‌های صلح‌آمیز کشور ما که در چارچوب حقوق ملت ماست موجب ناخشنودی برخی کشورهای غربی شده که برای جلوگیری از فعالیت‌های ما دست به هر کاری می‌زنند و از وسایل مختلف برای ایجاد فضای غیر واقعی علیه کشورمان استفاده می‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه این کشورها باید بدانند که مسیر اشتباهی را پیش گرفته‌اند ،تصریح کرد: افکار عمومی فریب اینگونه مسائل جعلی را نمی‌خورد وبهتر است این کشورها به حقوق ملت‌ها احترام بگذارند . ایران کشوری است بر اساس معاهده ان پی تی و تعهدات خود عمل می‌کند و حتما باید از حقوق خود در این مسیر برخوردار باشد و هر اقدامی بخواهد ما را از حقوق محروم مذموم است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با نشست حاشیه‌ای در اجلاس استامبول در خصوص مذاکره پیرامون تبادل سوخت با اعضای گروه وین افزود: ما آمادگی برای مبادله سوخت در چارچوب بیانیه تهران داریم هرچند که فعالیت خود را ادامه می‌دهیم و برای تامین نیازهایمان زمان را ازدست نخواهیم داد. 

مهمان پرست در پاسخ به سوالی در خصوص جشن جهانی نوروز گفت: انشاءالله امسال مراسم جشن جهانی نوروز در ابعاد وسیع‌تر برگزار می‌کنیم و سعی می‌کنیم این حادثه طبیعی که مورد توجه بسیاری از ملت‌های جهان است و در سازمان ملل به تصویب رسیده است در شان آن مراسمی بگیریم. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص سخنان اخیر اشتون مبنی بر اینکه پیشنهاداصلاح شده اتحادیه اروپا روی میز است گفت: راجع به تبادل سوخت چارچوب مواضع ما روشن است و هر موقع درطرف مقابل آمادگی به وجود بیاید ما بر اساس بیانیه تهران آماده مذاکره هستیم .اینکه می‌گویند پیشنهاد ما روی میز و یا زیر میز است تاثیر جدی ندارد اگر آمادگی دارند ما همواره آماده هستیم. 

مهمانپرست در پاسخ به سوالی در خصوص ترانزیت سوخت به افغانستان نیز گفت: این مسأله را در چارچوب مذاکرات حل کرده‌ایم و ترانزیت سوخت انجام شده و مقامات افغانستان نیز در این زمینه از ما تشکر کردند. 

مهمانپرست در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه تحول وزارت امور خارجه که احمدی‌نژاد در مراسم رای اعتماد به علی اکبر صالحی از آن سخن گفته بود تصریح کرد: برنامه‌های دستگاه سیاست خارجی دائما در حال ارزیابی مسائل روز منطقه و بین‌الملل است. طبیعی است که با توجه به سیر و تحولات در سیاست خارجی برنامه‌ریزی‌هایی انجام خواهد گرفت و شاید با توجه به سیاست‌های مورد نیاز تغییراتی به صورت مشخص و محدود در چارچوب وظایف را دنبال کنیم واین مساله همیشگی بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین