کد خبر: ۱۲۱۲۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۷
تا 2 هفته آینده

38 رشته‌ علوم انسانی بازنگری می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از بازنگری 38 رشته علوم انسانی در مقطع کارشناسی تا دو هفته آینده خبر داد.

دکتر حمیدرضا آیت‌الهی در نشست خبری بازنگری سرفصل‌های رشته علوم انسانی با اشاره به آغاز بازنگری سرفصل‌های دروس علوم انسانی، اضافه کرد: در صورتی که مشکلات بودجه‌ای ما حل شود تا دو هفته آینده بازنگری در 38 رشته علوم انسانی آغاز می‌شود.

وی در ارتباط با اسامی رشته‌هایی که مورد بازنگری قرار می‌گیرند، گفت: یک رشته در تاریخ، 2 رشته در زبان و ادبیات انگلیسی، 3 رشته در فلسفه، 6 رشته در علوم تربیتی، مشاوره و روانشناسی، 5 رشته در مدیریت، 8 رشته مربوط به علوم اجتماعی، 6 رشته مربوط به ارتباطات و روزنامه‌نگاری، 5 رشته مربوط به اقتصاد و 2 رشته مربوط به حقوق و علوم سیاسی مورد بازنگری قرار می‌گیرند.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ابراز امیدواری کرد که به زودی بازنگری برخی دروس به صورت آنلاین توسط استادانی که در این زمینه فعالیت دارند، صورت پذیرد.
 
وی دراین باره اظهار داشت: استادان دانشگاهی که روی برخی دروس علوم انسانی بازنگری انجام داده‌اند می‌توانند تحقیقات خود را روی سایت قرار دهند تا در موقع خود مورد بازبینی قرار گیرد.

آیت‌اللهی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها موظف شده‌اند بعد از گذشت پنج سال از عمر یک رشته، در سال ششم و هنگام ورود دانشجویان جدید آن رشته را مورد بازبینی مجدد قرار دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین