کد خبر: ۱۲۱۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۱
تأکید آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بر نمایش وحدت در راهپیمایی 22 بهمن

مردم و گروه‌های سياسی نشان دهند انقلاب متعلق به همه مردم ايران است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دعوت آحاد مردم به حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن، تأکید کرد: حضور یکپارچه مردم و نمایش وحدت در این روز می‌تواند عظمت انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دهد. 

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 اتحاد مردم بود و علی‌رغم حضور گروه‌ها و تفکرات متفاوت، اکثریت قاطع مردم از امام(ره) پیروی می‌کردند. 

ایشان افزود: آن اتحاد، منجر به پیروزی چشمگیر انقلاب اسلامی شد و تبلور آن وحدت، هر ساله در مراسم‌ 22 بهمن قابل مشاهده است و در مراسم امسال نیز توصیه من به همه مردم و گروه‌های سیاسی این است که با نادیده گرفتن برخی اختلاف سلیقه‌ها، با حضور یکپارچه خود نشان دهند انقلاب متعلق به همه مردم ایران است. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: مردم در این روز با هوشیاری و ارزیابی درست از شرایط منطقه می‌توانند به همگان نشان دهند رمز موفقیت در اتحاد است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موج بیداری اخیر در برخی کشورهای آفریقایی و خاورمیانه، تأکید کرد: شباهت‌های زیادی میان این حرکت‌ها با انقلاب اسلامی قابل مشاهده است و همان انگیزه مقابله با فساد و استبداد در قیام مردم ایران، در آنجا نیز رؤیت می‌شود. 

ایشان افزود: البته در تحرکات آنها مسائل ملی و اسلامی با هم قابل مشاهده است، ولی تأثیرات انقلاب اسلامی در حافظه آنها باقیمانده است و امروز قابل مشاهده می‌باشد. 

ایشان در پاسخ به سؤال خبرنگار درخصوص ذکر خاطره‌ای از راهپیمایی‌های 22 بهمن پس از انقلاب، گفت: راهپیمایی‌های 22 بهمن پس از انقلاب اسلامی همواره باشکوه برگزار شده است. مثلاً در دوران جنگ تحمیلی که صدام تهدید می‌کرد در روز راهپیمایی به مردم حمله موشکی خواهد کرد مردم گسترده‌تر حضور می‌یافتند و نشان می‌دادند که عزمشان برای حمایت از انقلاب راسخ‌تر شده است. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین با اشاره به حضور وسیع مردم در برخی سال‌ها علی‌رغم بارش برف و باران و سردی هوا گفت: مردم به همراه اعضای خانواده و حتی فرزندان خردسال در راهپیمایی شرکت و توجه جهان را به انقلاب اسلامی جلب می‌کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین