کد خبر: ۱۲۱۶۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۶

امامی‌کاشانی: گروه اندکی در 25 بهمن به خیابان‌ها آمده‌اند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: امام جمعه موقت تهران پیشنهاد کرد که همه رسانه‌ها که صدا و سیما هم بانی آن باشد باید اخلاق مبتنی بر فقه و عقل را وضع کنند. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه نماز جمعه تهران به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: برخی آقایان برای 25 بهمن، برای حضور در خیابان دعوت کرده و گروه اندکی نیز به خیابان‌ها آمده‌اند. 

وی با بیان اینکه می‌خواهم بحث اخلاق سیاسی را مطرح کنم اظهار کرد: این امر به معنای آن نیست که بخواهیم اخلاق را با سیاست تطبیق کرده و بگویم اخلاق‌مان سیاسی است. 

آیت‌الله امامی کاشانی همچنین با اشاره به حوادث 25 بهمن گفت: پرچمی که در ایران است به دوش امام خمینی بود و اکنون هم به دوش حضرت آیت‌الله آقای خامنه‌ای است؛ پرچم طرف مقابل هم روزی به دوش کارتر، ریگان، بوش پدر و بوش پسر و اکنون اوباما است که نوجوانان باید پرچمدار و وظیفه خود را در قبال آنها بدانند زیرا امروز دیگر روز تردید نیست و باید از قرآن و احادیث «خط» را بفهمیم. 

وی سپس به ذکر خاطره‌ای از امام پرداخت و گفت: در ابتدای جنگ شهید رجایی به من گفت که صدام وفدهایی را به کشورهای اسلامی برای توجیهه همه به ایران می‌فرستد و برای مقابله با این ترفند شما هم مشابه این سفرها را انجام دهید؛ ما هم به هند و پاکستان رفتیم و در روز عاشورا آنجا بودیم که هم زمان بنی‌صدر در ایران سخنرانی ضد نظامی را ایراد کرد تا جایی که طرف مقابل به من گفت، شما حرفهایی را می‌زنید، اما رئیس‌جمهورتان چیز دیگری می‌گوید، در آن هنگام من خیلی خجالت کشیدم و نزد امام رفتم و به خاطر این موضوع حتی اشک ریختم ایشان هم وقتی این حالت را دیدند و گفتند که ناراحت نشوید، این انقلاب پیش می‌رود و هرکدام از ما با این انقلاب مخالفت کنیم خودمان از بین خواهیم رفت. 

وی افزود: وقتی امام کلمه «ما» را به کار بردند خیلی تکان خوردم اما حالا معنای آن را می‌فهمم لذا خدا ما را عاقبت‌ بخیر کند و آنها را که به این روز افتادند، هدایت کند. 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه یکی از انواع اخلاقی که باید رعایت کرد اخلاق رسانه‌ای است تصریح کرد: این اخلاق، اخلاق خاص و ظریفی است که رسانه‌ها، لااقل آنهایی که علاقمند به انقلاب هستند باید در آن دقت کنند و به نظر من همه رسانه‌ها که صدا و سیما هم بانی آن باشد باید اخلاق مبتنی بر فقه و عقل را وضع کنند. 

آیت‌الله امامی کاشانی یادآور شد: براساس یکی از احادیث عاقل آن کسی نیست که خیر و شر را جدا کند بلکه آن کسی است که بین دو شر بیند کدام بیشتر است، شر کمتر را بگیرد و شر بیشتر را رها کند. امروز برخی جراید گاهی حرف‌هایی می‌زنند که مصلحت اندک را حساب می‌کنند درحالی که باید دنیا، کشور 70 میلیونی و این همه نوجوان را در نظر گرفت تا ببینیم چگونه می‌توان کلام امیرالمومنین را برای آنها پیاده کرد. 

وی با اشاره به اینکه وظایف تمام قوا و بخش‌های نظام روشن است گفت: ممکن است کسی اشکال داشته باشد اما این اشکال به خط اصلی ارتباطی ندارد و خط را باید نگه داشت مثلاً اگر یک نانوا نان را بد بپزد نباید علیه نان شعار داد. 

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به بیداری ایجاد شده در جهان اسلام یادآور شد: جهان اسلام قبلاً با غرب‌زدگی مواجه شده بود به این معنا که غرب به خاطر تکنولوژی خود وحی و قرآن را از آنها گرفت و به پوچی رساند هرچند که خود غرب هم به پوچی رسیده است ولی با قدرت تکنولوژیک و مالی غرور خود را حفظ کرده است و بیداری امروز جهان اسلام به دنبال بیداری امام راحل به وجود آمده است. 

آیت‌الله امامی کاشانی با قرائت آیه 44 سوره مائده و تاکید بر حفظ کتاب خدا گفت: علما، نویسندگان، استادان و غیره باید وحی، عدالت و دین را برای مردم بیان کنند تا آنان آگاه شوند و امروز همه نویسندگان بخصوص در مصر که نویسندگان بزرگی دارد این مسئله مهم است و باید در آن راستا حرکت کنند تا واقعیت دین را بیان کنند و در ایران هم باید انقلاب اسلامی با استدلال صحیح توسط نویسندگان و دانشمندان بیان شود. 

وی توصیه کرد: همه جراید و رسانه‌ها باید انقلاب اسلامی را به عنوان تابلویی زیبا جلوه دهند و برجسته کنند تا وسیله و زمینه‌ای برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) باشد البته در زمان ظهور حضرت گرفتاری‌هایی هست از جمله اینکه پیامبر فرمودند مهدی ظهور نمی‌کند مگر این یک سوم مردم کشته شوند، یک سوم زنده بمانند و نیز آنقدر در امت اسلامی اختلاف می‌افتد که به روی یکدیگر آب دهان می‌ریزند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
0
0
من نیز توصیه می‌کنم جراید و رسانه‌ها حقیقت را نشان دهند
تا وسیله و زمینه‌ای برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
0
0
به خدا اومده بودن برای خرید شب عید.حالا یه خورده زودتر اومدن.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین