کد خبر: ۱۲۱۹۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۱

آخرین خبر درباره سرنوشت امام موسی صدر از زبان قذافی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: شبکه تلویزیونی المنار اخیرا فایلی صوتی را از اظهارات قذافی منتشر کرده که در آن درباره ناپدید شدن امام موسی صدر سخن می‌گوید.

وی در این فایل صوتی اظهار می‌دارد: او ناپدید شد اما نمی‌دانیم چگونه این مسأله رخ داد.

قذافی در ادامه تاکید می کند: ای کاش می دانستیم چه کسانی پشت پرده ناپدید شدن وی قرار دارند. با وقوع این مسأله وجهه لیبی در جهان تخریب شد. در واقع آنان این کار را کردند تا وجهه لیبی را از بین ببرند.

امام موسی صدر 9 شهریور سال 1357 در سفر به لیبی و هنگام ترک این کشور به مقصد ایتالیا ناپدید شد. اسناد معتبر نشان می‌دهد امام موسی صدر هرگز سوار هواپیمایی که به مقصد ایتالیا پرواز می‌کرده نشده است. امام صدر را در این سفر شیخ "محمد یعقوب" و "عباس بدرالدین" (روزنامه نگار لبنانی) همراهی می‌کردند.

چندی پیش پسر امام موسی صدر که پدرش 32 سال پیش سفر بی‌بازگشتی به لیبی داشت، تاکید کرد: پدرم و همراهان وی همچنان زنده اند و در لیبی بسر می‌برند.

خاطرنشان می شود تحولات اخیر در لیبی که با اعتراضات شدید مردمی علیه معمر قذافی ادامه دارد، پرونده ناپدیدشدن امام موسی صدر را وارد مراحل تازه‌ای کرده است.
 
بر این اساس، برخی منابع موثق روز گذشته از زنده بودن این عالم عالیقدر جهان اسلام و حضور وی در زندانی در لیبی خبر دادند. اما در مقابل برخی گزارش‌ها از خروج امام موسی صدر به وسیله یک هواپیمای کوچک از این کشور به مقصدی نامشخص حکایت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین