کد خبر: ۱۲۱۹۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۱

کاروان‌های مواد مخدر بیمه شده در کشور!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بسیاری از کاروان‌های بزرگ مواد مخدر که وارد خاک ایران می‌شوند توسط بنگاه‌هایی در خارج از ایران و در کشورهای مختلف بیمه می‌شوند.

به گزارش جهان، اخباری در دست ما قرار دارد مبنی بر اینکه بسیاری از کاروان‌های بزرگ مواد مخدر که وارد کشور می‌شوند توسط بنگاه‌هایی در خارج از ایران بیمه شده‌اند.

اینکه فرآیند این بیمه‌گری مواد مخدر با چه ساز و کاری انجام می‌شود، از دانسته‌های ما خارج است اما پر واضح است که بیان این مطلب باید از سوی مسئولان امر پیگیری شود تا خون "شقایق های آتش گرفته" راه مبارزه با مواد مخدر، به هدر نرود.

اطلاعات ما همچنین حاکی از آن است که کاروان‌ها و باندهای مواد مخدر فعال در افغانستان و پاکستان، از مسیر دریای عمان در جنوب پاکستان، راهی به مراتب کم‌هزینه‌تر و کوتاه تر برای ارسال محموله‌های خود دارند، اما اینکه چرا باز هم به عبور از داخل خاک ایران مبادرت می‌کنند و خود را در معرض خطر درگیری با یگان‌های مسلح مبارزه با مواد مخدر در ایران قرار می‌دهند جای سوال بسیار دارد.

نکته قابل تأمل دیگر در این زمینه بحث مواد مخدر صنعتی است کشورهای افغانستان و پاکستان به هیچ وجه از کارخانه‌های تولید اسید و یا تولید سایر مواد مورد نیاز برای تهیه مواد مخدر صنعتی در سطح وسیع برخوردار نیستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین