کد خبر: ۱۲۲۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۷

احمدی‌نژاد: ما از تبار رستم، فرهاد و آرشیم / واندر شراب فتنه آخر سیاوشیم

دل سرشار از عشق موری هم نمی‌آزارد چه رسد به کشتار و قتل‌عام
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد تصریح کرد: شعر یک تلاش مقدس برای عبور از وادی عقل به وادی عشق است. عشقی که خود تجلی عقل است. شعر زبان مشترک دل‌های آدم‌هاست.

محمود احمدی‌نژاد صبح امروز سه‌شنبه در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، با بیان این‌که شاعران حقیقت‌خواه در واقع فریادرسان فطرت الهی انسان برای تجربه عشق، عدالت و امید و تنفس در ملکوت ارزش‌های متعالی هستند، گفت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که ایران و سرزمین ایران، گلستانی از گل‌های به بار نشسته و خوش‌عطر و خوش‌رنگ از انسان‌های متعالی است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که آثار بجا مانده از شاعران این سرزمین سرشار از عشق و امید در سایه توحید و یگانه‌پرستی است، گفت: جشنواره فجر میعادی برای تمام شاعران دلسوز است و امیدوارم این جشنواره در سال‌های بعد پرشورتر و گسترده‌تر برگزار شود و اگر من عضو هیات داوران این جشنواره بودم تمام شرکت‌کنندگان در این جشنواره را به عنوان برندگان اول معرفی می‌کردم چرا که قدم گذاشتن در وادی عشق خود اول شدن است.

وی در ادامه با خواندن اشعاری از سعدی، رودکی، خواجوی کرمانی، حافظ، پروین اعتصامی، وحشی بافقی و باباطاهر و با بیان این‌که حافظ یک گنج بیکران است، گفت: اعتقاد دارم که اگر این فرهنگ و اندیشه امروز به دنیا معرفی شود و در دل‌ها و جان‌های بشری جاری شود مشکلی در جامعه بشری نخواهد ماند. ریشه مشکلات از آنجاست که دل‌ها و اندیشه‌ها از عشق حقیقی و محبت و از شناخت انسان غافل شده‌اند.

وی ادامه داد: دلی که سرشار از عشق است موری هم نمی‌آزارد چه برسد به کشتار و قتل‌عام.

احمدی‌نژاد گفت: هر جا و در هر کجای دنیا شاعری است وقتی که به کنه دل و اندیشه او مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که سرشار از عشق پاک و سوزان است. تجلی کمال‌جویی انسان است. شاعری قدم نهادن در راه کمال و رسیدن به وادی عشق و عبور از عقل برای رسیدن به عشق و رسیدن به عشق برای جاری شدن در لایتناهی هستی و شعر شعرای ما سرشار از عشق، پاکی و توحید است. 

احمدی‌نژاد در ادامه به قرائت ابیاتی از شعری که خود سروده بود پرداخت و این چنین خواند: ما از تبار رستم، فرهاد و آرشیم / ما از تبار رستم، فرهاد و آرشیم / واندر شراب فتنه آخر سیاوشیم / در انتظار رویت آن مهر آخرین / در مجمر سپیده سپندی بر آتشیم.

در این مراسم چند تن از شاعران از جمله علی معلم دامغانی، مشفق کاشانی و چند تن از شاعران دیگر به ایراد شعر پرداختند و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری نیز ضمن سخنرانی کوتاهی به قرائتی از اشعار خود در مورد غزه پرداخت.

در این مراسم حسینی وزیر ارشاد به ایراد سخنرانی پرداخت و بیانیه پایانی این مراسم قرائت شد. گروه موسیقی ترنم نیز به اجرای برنامه پرداخت.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رییس‌جمهوری نیز حضور داشت و با حضور رییس‌جمهوری، حسینی وزیر ارشاد، حجت‌الاسلام و المسلمین گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رییس‌جمهوری از تعدادی از شاعران برگزیده تقدیر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
سلام
فقط ميتوان اين دعا رابه زبان اورد
خداوندا سپاس . خداونداسپاس كه به من فرصت دادي تا بفهمم
خداوندادنيا راازشرمن محفوظ بدار
خداوندا من راازشرخودم محفوظ بدار
اگر همه كارهاي ما بامشاركت مرگ باشد همه چيز درست ميشود وتازماني كه ازاين قانون الهي دوربمانيم به همين روال پيش ميرويم من از مسولين مي پرسم وجداناً باخودتان خلوت كنيد وببينيد ايا تابحال اين كارراكرده ايد. مشاركت با مرگ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین