کد خبر: ۱۲۲۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۵
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با آفتاب:‌

نامزد شدن هاشمی‌ برای انتخابات ریاست مجلس خبرگان قطعی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب‌ گفت: نامزد شدن آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای انتخابات ریاست مجلس خبرگان قطعی است و این نکته‌ای است که نباید در مورد آن تردید داشت و کسانی که از عدم کاندیدا شدن وی خبر می‌دهند دیدگاه‌های خود را اعلام می‌کنند. اصولا هاشمی رفسنجانی را می‌توان مرد رقابت‌های انتخاباتی سه دهه نظام جمهوری اسلامی نامیدو وی به تعبیری رقابت‌پذیرترین سیاست‌مدار سال‌های پس از انقلاب بوده است.

غلامعلی دهقان در ادامه گفت: هاشمی رفسنجانی طی 32 سال گذشته یازده بار خود را در معرض انتخاب مستقیم رای مردم قرار داده است. وی چهار دوره برای انتخابات مجلس شورای اسلامی -مجالس اول، دوم، سوم و ششم-چهار دوره انتخابات مجلس خبرگان- مجالس اول، دوم، سوم، چهارم-و همچنین در سه دوره انتخابات ریاست جمهوری-پنجم، ششم و نهم-کاندیدا بوده است.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: هاشمی رفسنجانی در اکثر انتخابات‌های فوق‌الذکر پیروز و فقط در انتخابات مجلس ششم و ریاست‌جمهوری نهم نتوانست به ایده‌ال خود برسد. بنابراین وی طی سالیان پس از انقلاب به طور متوسط هر سه سال یک‌بار پای ثابت انتخابات‌های مستقیم مردم بوده است. علاوه براین وی دوازده بار خود را در انتخابات‌های داخلی مجالس شورای اسلامی و خبرگان برای ریاست مجلس-ده بار برای مجلس شورای اسلامی و دو بار برای مجلس خبرگان-در معرض رای نمایندگان منتخب مردم قرار داده است.

دهقان گفت: هاشمی رفسنجانی علاوه بر این که رقابتی‌ترین سیاست‌مدار انقلاب اسلامی می‌باشد از اوصافی برخوردار است که او را گزینه اصلح ریاست خبرگان می‌کند. وی از سابقه مبارزاتی قابل توجهی علیه نظام پهلوی برخوردار است و با پوست و استخوان شکنجه‌های نظام سابق را درک کرده است. علاوه براین وی همیشه از شخصیت‌های مورد تایید رهبر فقیدانقلاب و مقام معظم رهبری بوده است. همچنین وی دارای انباشت تجربه‌ای است که کمتر سیاست‌مداری از آن برخورداراست.

عضوشورای مرکزی اعتدال وتوسعه در پایان گفت‌وگوی خود با آفتاب، گفت: همانطورکه هاشمی رفسنجانی گفته است" آنچه مهم است عمل به تکلیف است".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
من به عنوان يك دانشگاهي رزمنده و معتقد به نظام و ولايت و ارادتمند همه نيروهاي انقلاب و يادگاران امام ره يه چيزي صادقانه بگم:
اگر آيت الله هاشمي در خبرگان در كانديداتوري شركت كنند و راي نيارند محبوبيتش ده‌ها برابر شده و محوريت قشر كثيري از مردم خواهد شد و جريان مقابل به انفعال خواهد افتاد
اينو اونايي درک ميكنند كه در بين مردم باشن و افراد معقولي باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
سیف:

به نظر من آیت الله هاشمی در این انتخابات رای خواهند آورد

و آنها که فکر میکنند رای نیاوردن ایشان به معنی حذف ایشان

است، سخت در اشتباه اند. نام سیاست ایران و انقلاب

اسلامی با نام هاشمی رفسنجانی گره خورده است. گره ای

به محکمی تمام سالهای مبارزه و سختی زندان های پهلوی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین