کد خبر: ۱۲۲۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲

ادعای بازگشت آنفلونزای مرغی به مرغداری‌های ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صداقت‌نیوز نوشت: در روزهای گذشته 26 هزار مرغ در استان آذر بایجان شرقی به دلیل ابتلا به بیماری حاد تنفسی معدوم گردید. 

به گزارش شبکه خبری صداقت، پس از شیوع آنفلونزای مرغی در برخی مناطق کشور، که منجر به افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ نیز گردید، این بیماری با حجم بیشتری در واحدهای تولیدکننده مرغ و تخم مرغ استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم و اکنون در آذر بایجان شرقی، مشاهده شده است.

در این راستا در روزهای گذشته 26 هزار مرغ در استان آذربایجان شرقی به دلیل ابتلا به بیماری حاد تنفسی معدوم گردید.

گفتنی است پیش از این شبکه خبری صداقت، خبر داده بود که ویروس جدید بیماری آنفلونزای در برخی مرغداری‌های صنعتی کشور شیوع یافته است.

ویروس جدید بسیار قوی‌تر از نوع قبلی که در سال 85 شایع شده بود می‌باشد و در صورت انتقال آن به انسان مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

بنا بر این گزارش ، این ویروس برخلاف سال 85 که ویروس آنفلونزای پرندگان از پرندگان وحشی به پرندگان اهلی و سپس به واحدهای صنعتی منتقل شده بود، بدون سیر چنین روندی نخست در واحدهای مرغداری صنعتی شیوع پیدا کرده است.

ویروس آنفلونزای سال 85 به ازای هر مرغداری 10 هزار قطعه‌ای فقط 300 تا 400قطعه را تلف می‌کرد، اما امسال تعداد تلفات مرغداری‌های صنعتی در برخی موارد به صد درصد رسیده است.

از سویی نوع بیماری شایع شده در مرغداری‌های کشور هنوز از طرف سازمان دامپزشکی کشور به طور رسمی اعلام نشده است و فقط برخی منابع مسوول در این سازمان آنرا بیماری حاد تنفسی اعلام کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین