کد خبر: ۱۲۲۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۷

آیت‌الله استادی: متاسفانه برخی نمی‌دانند تمسک به تندروی جواب نمی‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امروز باید معارف اهل‌بیت‌(ع) را بدون کم و زیاد کردن به دنیا ارائه کنیم و در این زمینه نباید به تندروی، روی آوریم. 

به‌گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله استادی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله شیخ محمدالعمری رهبر شیعیان مدینه که از سوی بیت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در مسجد اعظم قم برگزار شد، دنیای امروز را تشنه معارف ناب اهل‌بیت‌(ع) دانسته و اظهار داشت: ما باید این تشنگی جهان را با ارائه معارف ناب شیعی اغنا کنیم و همه، این علوم را بدون کم و زیاد به جهانیان عرضه نماییم. 

وی ضمن تاکید بر اجتناب از هرگونه تندروی در این زمینه، افزود: تنهار راه اغنای تشنگی جهانیان به معارف اهل‌بیت‌(ع)، ارائه علوم ناب و حقیقی، بدون هیچ کم و کاستی و با رفتار اعتدالی است، اما متاسفانه برخی می‌خواهند از راهی غیر از این مسیر، به ترویج علوم اهل‌بیت‌(ع) بپردازند، در صورتی که نمی‌دانند روی آوردن به این مسیرها و تمسک به تندروی جواب نمی‌دهد. 

امام جمعه قم ادامه داد: در همین راستا امروز یکی از وظایف رسانه‌های اسلامی، ترویج معارف اهل‌بیت‌(ع) بوده و باید از برنامه‌های دیگر از جمله برنامه‌های احساسی کاسته و متن، اصلی معارف اهل‌بیت‌(ع) را در اختیار جهانیان قرار دهیم. 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از ابعاد شخصیتی عالم فقید، آیت الله العمری، ابراز داشت: این عالم مجاهد پس از فراگیری علوم اهل‌بیت‌(ع) در نجف به مدینه برگشته و به احیای مکتب تشیع در مدینه پرداخت و این شهر را به پایگاه شیعیان عربستان تبدیل کرد و در طول زندگی پر برکت خود رنج‌ها و شکنجه‌های فراوانی را متحمل شد. 

آیت الله استادی با بیان این مطلب که مرحوم العمری، پناهگاه مومنان در شرایط سخت بود، یادآدور شد: اکثر مراجع قم و نجف به ایشان اعتماد داشتند؛ چرا که این مرحوم خود را وقف اسلام و اهل‌بیت‌(ع) نموده بود. 

وی عمل علما را یکی از عوامل جذب مردم به معارف اهل بی (ع) بر شمرده و تصریح کرد: مرحوم العمری علاوه بر داشتن اخلاص در عمل و خدمات فراوان معنوی به مسلمانان، به فکر مستمندان نیز بود و هرگز از شیعیان مستمند غافل نشد. 

امام جمعه قم ضمن تاکید بر زنده‌نگه داشتن یاد علما مخصوصا عالمان مجاهدی چون مرحوم العمری از حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی بخاطر برگزاری این مراسم تقدیر کرد و گفت: مرحوم العمری حافظ کیان تشیع در میان وهابیون بود و طوری زندگی کرد که هرگز بهانه دست دشمنان نداد، بلکه سال‌های سال با اعتدال به تبلیغ معارف اهل‌بیت‌(ع) پرداخت و امروز نیز که بیش از هر زمانی نیازمند اتحاد هستیم، باید این گونه رفتار نماییم. 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به خدمات صادقانه عالمان شیعی در طول تاریخ برای زنده نگه داشتن اسلام، در خصوص پیدایش برخی مکاتب جدید هشدار داده و تاکید کرد: امروز مردم باید هوشیار بوده و معارف خود را از هر کسی دریافت ننمایند. 

خاطرنشان می‌شود، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله شیخ محمدالعمری، شب گذشته از سوی آیت الله‌العظمی مکارم‌شیرازی و با حضور حضرات آیات شبیری‌زنجانی، سبحانی، علوی‌گرگانی، نمایندگان بیوت مراجع، رییس دفتر مقام‌معظم‌رهبری در قم، اعضای جامعه مدرسین و خبرگان رهبری، جمعی از علمای مدینه و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار گردید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین