کد خبر: ۱۲۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۱:۱۵

طرح اسرائيل براى تأسيس نمايندگى در سفارتخانه هاى تركيه

آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش شبكه خبرى «ان.تى.وى» تركيه به نقل از منابع اسرائيلى  با توجه به اينكه آنكارا روابط خوبى با كشورهاى اسلامى دارد، مى تواند زمينه ساز برقرارى روابط تل آويو با اين كشورها شود، اسرائيل اين موضوع را در دستور كار خود قرار داده است.اين شبكه با اشاره به ديدار اخير وزيران خارجه پاكستان و اسرائيل در «استانبول» به ميانجيگرى تركيه، به نقل از اين منابع مى افزايد: «با توجه به اينكه گشايش سفارتخانه و كنسولگرى اسرائيل در كشورهاى مسلمان با مشكلات بزرگى مواجه است، تل آويو تصميم دارد به آنكارا پيشنهاد دهد نمايندگى هايى را تحت حمايت سفارتخانه هاى تركيه در كشورهاى اسلامى ايجاد كند.»
براساس اين گزارش، اسرائيل مى خواهد اولين مرحله اين طرح را در «اسلام آباد» (پايتخت پاكستان) انجام دهد و به زودى، اين درخواست را به سفارت تركيه در اين كشور تسليم خواهد كرد.
اسرائيل كه برقرارى رابطه با اندونزى، مالزى و الجزاير را در فهرست اولويت هاى سياسى خود قرار داده است، در صورت تحقق اين روابط، از تركيه كمك خواهد خواست. ان.تى.وى به نقل از منابع اسرائيل ادامه داد: روند صلح خاورميانه فقط مربوط به صلح ميان اسرائيل و فلسطين نيست، بلكه تل آويو بايد بتواند پلى بين خود و ديگر كشورهاى اسلامى برقرار كند. چرا اين پل به جاى كشورهاى اروپايى مانند فرانسه و آلمان، تركيه نباشد؟
در اين حال وزارت خارجه تركيه هنوز اظهار نظرى درباره اين خبر و درخواست احتمالى اسرائيل نكرده است، اما گويا مخالفت چندانى نيز با اين طرح ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین