کد خبر: ۱۲۲۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۰

اختلافات‌ کاری، گروگان‌گیری 300 میلیون تومانی را رقم زد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرهنگ میری فرمانده انتظامی شهرستان ورامین در تشریح این خبر گفت: دهم اسفند ماه سال جاری فردی مضطرب به پلیس آگاهی مراجعه و با اعلام اینکه پسرش به نام «ب-س» حدوداً 20 ساله توسط اشخاصی ناشناس در شهرری ربوده و به شهرستان ورامین منتقل شده است، از پلیس درخواست کمک کرد.

میری در ادامه اظهار کرد: کارآگاهان دایره جنایی پلیس آگاهی ورامین برابر اظهارات پدر فرد ربوده شده و در تحقیقات تکمیلی متوجه شدند که آدم‌ربایان 24 ساعت پس از گروگانگیری در تماس تلفنی در قبال آزادی گروگان درخواست 3 میلیارد ریال کرده‌اند.

فرمانده انتظامی ورامین گفت:‌ با مشخص‌شدن اینکه پدر گروگان بر سر موضوعات کاری با چند نفر اختلاف مالی داشته، کارآگاهان اقدام به بررسی موضوع کرده و موفق شدند مشخصات یکی از افرادی را که بر سر اختلافات مالی با پدر فرد ربوده شده درگیری و مشاجرات لفظی شدیدی داشته‌اند را شناسایی کنند. 

وی افزود:‌ موضوع توسط پلیس آگاهی بررسی و فردی به نام «علی رضا -ع» در اقدامی ضربتی دستگیر شد که متهم دستگیرشده در ابتدا از ربوده شدن «ب-س» اظهار بی‌اطلاعی کرد اما با ارائه شواهد و مستندات، سرانجام لب به اعتراف گشود و اذعان داشت که با همکاری سه نفر دیگر اقدام به آدم‌ربایی کرده است.

میری گفت: با توجه به اعترافات متهم و تحقیقات تکمیلی پلیس محل اولیه نگهداری فرد ربوده شده مورد شناسایی قرار گرفت اما قبل از رسیدن ماموران به آن محل، همدستان گروگانگیر اقدام به جابجایی و تغییر مکان کرده بودند اما ماموران به تلاش خود ادامه داده تا این که محل اختفای جدید گروگانگیران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه، گروگانگیران دستگیر و فرد ربوده شده در زیرزمین یک واحد منزل مسکونی در حالی که دست و پایش بسته شده بود،‌ آزاد و تحویل خانواده‌اش شد.

فرمانده انتظامی ورامین اظهارداشت:‌ متهم اصلی پرونده، انگیزه آدم‌ربایی را اختلاف کاری با پدر گروگان و انتقام جویی از او عنوان و اذعان داشت که پس از طراحی نقشه آدم‌ربایی ،‌این اقدام را با کمک دو تن از دوستان خود و با استفاده از یک قبضه سلاح کلت کمری انجام داده است. 

وی گفت: متهمان، دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین