آفتابنیوز : آفتاب: محسن هاشمی مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه(مترو) در نامهای به دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران، استعفای خود را از سمت مدیرعاملی مترو تهران اعلام کرد.
دربخشی از نامه استعفای محسن هاشمی خطاب به شهردار تهران آمده است: عطف به استعفاهای مکرر گذشته و پیرو مصوبه اخیر در مورد ابقای این جانب برای یک دوره جدید، ضمن قدردانی از عنایات و اطمینان مجدد آن بزرگواران، همانگونه که مستحضر میباشید، 17 سالی است که به عنوان عضو، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مترو تهران انجام وظیفه میکنم. خوشبختانه با حمایت اعضای محترم مجمع، هیأت مدیره و همکاری و تلاش کارگران، کارکنان، مشاوران، پیمانکاران و صنعتگران موفق به راهاندازی حدود 125 کیلومتر از خطوط مترو در 4 خط با 75 ایستگاه شدهایم. اخیرا هم انجام 3 میلیارد سفر با حدود 800 واگن در شهر تهران را جشن گرفتیم. در طول این سالها هم سیستم حمل و نقل ریلی تهران توانست کارایی خود را نشان داده و مورد استقبال همشهریان قرار گیرد.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: هم اکنون نیز 15 کیلومتر از تونل و ایستگاههای مترو آماده ریلگذاری و نصب تجهیزات بوده و در صورت حمایت، راهاندازی حدود 15 کیلومتر مترو در سال به راحتی امکانپذیر خواهد بود و سرعت ساخت تونل با 4 دستگاه حفار اتوماتیک به بیش از 20 کیلومتر در سال میرسد.
در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه علیرغم حمایت مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران برای تامین نقدینگی از طرق مختلف از جمله بودجه سالیانه، فاینانس بینالمللی، حساب ذخیره ارزی و اوراق مشارکت، به دلایل مختلف از جمله تحریم خارجی و مشکلات داخلی امکان استفاده از اعتبارات قانونی فراهم نمیگردد و با وجود درآمد ارزی در سالهای اخیر، برنامههای مهم مترو در امر توسعه خطوط با عدم همکاری دولت دچار تاخیر در تجهیز میشود.
او در این نامه با اشاره به مشکلات نقدینگی برای خدمترسانی به مردم آورده است: متاسفانه هم اکنون به دلیل کمبود و تجهیز ناقص واگن از نصف ظرفیت خطوط استفاده میشود، این در حالی است که واگنها و تجهیزات آن در گمرک در حال خاک خوردن هستند.
در این نامه تاکید شده است: اکنون مردمی که خدمت رسانی عزتمدارانه به آنها آرزوی نظام اسلامی و بالاترین عبادت برای مسئولان است و زنان، کودکان و سالخوردگان که از آلودگی هوا و ترافیک به ایستگاههای مترو پناه آوردهاند از فشار و ازدحام که ناشی از کم لطفی مسئولان دولتی در تامین خواستههای قانونی مترو است، رنج میبرند و تمام پیگیریها از وزارت کشور، ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت، شورای اسلامی شهر، مجلس و دولت به نتیجه مناسبی که در شان پروژه حیاتی چون مترو باشد نرسیده است.
هاشمی در ادامه این نامه ضمن عرض پوزش، با بیان اینکه قطعا قبول مسئولیت مجدد در این وضعیت به نفع توسعه و بهرهبرداری از خطوط مترو نخواهد بود و با اشاره به اینکه برخی مشکلات به وجود آمده و عدم حمایتها از مترو ممکن است به دلیل حضور وی در مدیریت این شرکت باشد آورده است: برای این که بیشتر از این مردم، مسافران و توسعه مترو در فشار قرار نگیرند، علیرغم اعتقاد به خدمت و اعتماد به توان جناب عالی و همکارانم خواهشمند است موافقت فرمایید فرد دیگری که امکان ایجاد هماهنگی بیشتر خواهد داشت در راس مدیریت این شرکت قرار گیرد. بدیهی است اینجانب از ادامه هرگونه همکاری با شهرداری و شرکت مترو دریغ نخواهم کرد.