کد خبر: ۱۲۲۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۵
اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز:

كار به جایی رسیده كه مجلس فاتحه، به مجلس تسویه‌حساب سیاسی تبدیل شده است

برخی حاضر نیستند وجود 2 میلیون معتاد و چند میلیون بیكار در جامعه را بشنوند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید رضا اكرمی درباره افزایش بداخلاقی در فضای كشور، گفت: مدتی است كه در جامعه شاهد بداخلاقی چه در قالب كلمات، چه در قالب اعمال و رفتار و چه در قالب اندیشه و انگیزه هستیم و برخی به سادگی به دیگران برچسب زده و آنها را حذف می‌كنند.

وی با بیان اینكه توهین در حال تبدیل شدن به یک رویه در جامعه است،گفت: در این مدت شاهدیم كه توهین چه در خطبه‌ها چه درخطابه‌ها، چه در مقاله و چه در برخوردهای خودمانی توسعه پیدا كرده است.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس به ریشه‌یابی این بداخلاقی‌ها پرداخت و گفت: یک‌سری مشكلات از قبیل بیكاری، ‌گرانی، اعتیاد، قاچاق و طلاق درجامعه وجود دارد و به جای اینكه مشكلات ریشه‌یابی و حل كنیم، فرافكنی كرده و می‌گوییم تقصیر دولت، مجلس یا قوه قضاییه است؛ چرا كه ساده‌ترین راه برای ما این است كه تقصیر را بر گردن دیگران بیاندازیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی افراد حاضر نیستند كه برخی حرف‌ها از جمله اینكه در جامعه 2 میلیون معتاد و چند میلیون بیكار وجود دارد را بشنوند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینكه حاضر نیستیم هركس به اندازه خود به فكر مشكلات باشد و برای آن راه حلی پیدا كند، ادامه داد: برای حل مشكلات از جمله بداخلاقی‌ها باید ابتدا از خانواده شروع كرد واعضای خانواده خود باید بدانند كه با بداخلاقی و فرافكنی مشكلات حل نمی‌شود، بعد باید سراغ آموزش و پرورش، آموزش عالی، صداوسیما، تریبون نماز جمعه و منابر رفت.آنگاه باید دست به دست هم دهیم تا بداخلاقی‌ها را كاهش داده و بعد ریشه كن كنیم.

عضو كمیسیون فرهنگی به نقش دستگاه اجرایی در كاهش این مشكلات پرداخت با اشاره به تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه 90، اظهار كرد: زمانی كه لایحه بودجه با 75‌روز تاخیر به دست مجلس می‌رسد چگونه می‌توان 536 هزار میلیارد تومان را در حدود یك ماه كه در آن روز جمعه و تعطیلات وجود دارد، بررسی كرد، دولتمردان چرا لایحه را دیر به مجلس می‌آورند كه ما را عصبی و بداخلاق كند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: زمانی كه هواپیما با تاخیر مواجه می‌شود كادر پرواز از مسافران عذرخواهی می‌كند حال آنكه رئیس‌جمهور لایحه را با 75 روز تاخیر به مجلس می‌آورد نه تنها عذرخواهی نمی‌كند، بلكه با لحن شوخی و جدی نمایندگان را تهدید می‌كند كه اگر بودجه 90 را تا پیش از تعطیلات به دولت ندهید همسران تان شما رابه منزل راه نمی‌دهد!!

اكرمی از وضع پوشش برخی بانوان نیز انتقاد كرد و افزود: زمانی كه از خیابان عبور می‌كنیم شاهد هستیم كه روز به روز وضع پوشش زنان و دختران ما بدتر می‌شود. سابقا به یاد داریم كه در زمستان پوشش بهتر می‌شد، اما در حال حاضر وضع پوشش در زمستان بد است و در بهار و تابستان بدتر می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین