کد خبر: ۱۲۲۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۵

وزارت نیرو 300 میلیارد به شرکت ایران ترانس بدهکار است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید اسدالله نصیری قیداری نماینده زنجان در جلسه علنی امروز مجلس به‌عنوان اولین طراح استیضاح وزیر، پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به بخشی از سخنان امام (ره) در مورد حق قانونی نمایندگان برای استیضاح وزراء، گفت: در اسناد بالادستی کشور عمده فرمایشات مقام معظم رهبری بر حمایت از صنایع و تولیدات داخل کشور و کمک به بخش خصوصی تاکید شده است. 

وی ادامه داد: البته این به آن معنا نیست که همه چیز را در داخل کشور تولید کنیم. 

نصیری در ادامه تصریح کرد: در راستای اینکه رهبری می‌فرمایند پیش از استیضاح تلاش کنید مسائل حل شود ما بارها مسئولین وزارت نیرو گفت‌وگو کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. 

وی سپس با تاکید بر اینکه شرکت ایران ترانسفور، یکی از شرکت‌هایی است که با بیش از 4هزار کارمند و کارگر، یکی از شرکتهای مرتبط با وزارت نیرو است، گفت: ما بارها به وزیر تاکید کردیم که شما 300 میلیارد تومان به شرکت ایران ترانسفور بدهکار هستید و کارگران آن در حال بیکاری هستیم. 

وی در ادامه یادآور شد: وزارت نیرو از کشور اوکراین، هلند و چین با پرداخت چندین میلیون یورو ترانس خریداری کرده است و چه نیازی است با وجود بدهکاری 300 میلیاردی به شرکت ایران ترنسفور، نه تنها بدهی این شرکت در آستانه ورشکستگی را نمی‌دهید بلکه از کشورهای بیگانه خرید می‌کنید؟ 

نصیری با بیان اینکه «این خریدها از کشورهای بیگانه آنهم وقتی که نمونه اش در کشورمان تولید می‌شود، ایراد دارد»، خطاب به وزیر گفت: 12 ترانس که به شرکت ایران ترانس سفارش داده بودید با وجود تحریم‌ها آماده شده است اما شما حتی برای خریداری آن اقدام نمی‌کنید این چگونه حمایتی از صنایع داخلی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین