کد خبر: ۱۲۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۴

وزیر کشور: دیگر مواد مخدر به راحتی وارد ایران نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امسال 400 تن مواد مخدر در کشور کشف شده است و تا پایان سال جاری نیز 110 تن مواد مخدر که 100 تن آن را کراک تشکیل می‌دهد، امحاء خواهد شد. 

مصطفی محمدنجار امروز در حاشیه مراسم امحاء 42 تن کراک و شیشه در جمع خبرنگاران گفت: موادی که امحاء شد، در عملیات‌های مختلفی که در سراسر کشور به اجرا درآمده کشف شده است.

وی اظهار داشت: تا پایان سال 110 تن مواد مخدر مکشوفه امحاء می شود که بالغ بر 60 تن آن را کراک تشکیل می‌دهد.

نجار افزود: هر یک تن مانده کراک معادل 15 تن تریاک است.

وی اظهار داشت: کراک و شیشه هیچ قابلیت دارویی ندارد و در سال جاری کشفیات خوبی در زمینه مواد مخدر داشته‌ایم به نحوی که تاکنون 400 تن مواد مخدر توسط پلیس و دستگاه‌های امنیتی کشف و ضبط شده است.

وزیر کشور ادامه داد: دشمنان بدانند که پلیس با قاطعیت و به صورت بی‌امان با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر مقابله می‌کند.

نجار تصریح کرد: در حال حاضر روش‌های جدیدی برای مقابله با ورود مواد مخدر طراحی کرده‌ایم تا با ورود مواد خطرناکی مانند کراک و شیشه به صورت جدی برخورد کنیم.

وزیر کشور به طرح جامع مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در برنامه پنجم توسعه نقشه جامعی برای مبارزه با مواد مخدر طراحی شده است که در آن برای مقابله و برخورد با مواد مخدر استراتژی متوازنی طراحی شده است.

وزیر کشور اعلام کرد: کشورهای جهان باید بدانند با اقدامات بسیاری که ایران انجام داده و هزینه‌های سنگینی که پرداخت کرده دیگر مواد مخدر به راحتی وارد ایران نمی‌شود.

وزیر کشور گفت: اردوگاه معتادان در استان فارس راه‌اندازی شده است و به زودی اردوگاه‌های تهران، خراسان رضوی و مازندران نیز راه‌اندازی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین