کد خبر: ۱۲۲۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۳

انتقاد امام جمعه شمیرانات از اتهام جاسوسی به معترضان و مخالفان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه شمیرانات با انتقاد از اتهام جاسوسی به معترضان و مخالفان گفت: جریان سیاسی حاکم تمام توان خود را برای پذیرش اتهام جاسوسی، وطن‌فروشی و خیانت معترضان و مخالفان توسط افکار عمومی به کار می‌گیرد.

به گزارش سلام، حجت‌الاسلام محسن دعاگو در خطبه دوم نماز جمعه شمیرانات به تحلیل تحولات سیاسی روز تحت عنوان تندروی‌های سیاسی، بسترساز درگیری‌های ارزش‌سوز جناحی پرداخت و اظهار داشت: تندروی، ناهنجاری و بسترساز ناروایی‌ها، بیداد‌ها، بیدادگری‌ها و فساد و افسادگستری‌ها است. فضای تندروی قابل مدیریت و شایسته شأن ملت نیست و همه گرفتاری‌ها، تخریب‌ها و آبروریزی‌ها از تندروی‌ها برمی‌خیزد. تندروی، تندروی متقابل را برمی‌انگیزد و در مسابقه افراطی‌گری‌ها چیزی جز ارزش‌سوزی، آتش‌افروزی و تضعیف و تخریب ساختارهای ارزشی و باورهای دینی و ملی، نصیب ملت نمی‌شود.

وی نقد منصفانه و واقع‌بینانه جریانات سیاسی درگیر را بصیرت‌افزایی، آفریننده رشد و شکوفایی و بسترساز حق‌شناسی، حق‌گرایی و حق‌گزینی نامیده و در مقام نقد جریان‌های سیاسی درگیر گفت: یک جریان سیاسی، ساختارشکنی و قانون‌شکنی می‌کند، خوبی‌ها، زیبایی‌ها و نقاط قوت جبهه مقابل را نمی‌بیند، جز کاستی‌ها و ناروایی‌ها از جبهه رقیب بر زبان و قلم‌های در اختیارش جاری نمی‌شود، همه‌ چیز را سیاه می‌بیند، ‌مطالبات و ناهنجاری‌های برآمده از درگیری‌های انتخاباتی را به‌گونه‌ای تبیین می‌کند که به زشت‌نمایی چهره عمومی حکومت می‌انجامد، افکار عمومی را تحریک می‌کند و انگیزه مقابله را در وفاداران به انقلاب اسلامی برمی‌انگیزد.

وی ادامه داد: جریان سیاسی دیگر به 24 سال نقش‌آفرینی در بالاترین عرصه‌های ملی و در راستای منافع و مصالح ملت، معرفی رسمی مدیران جبهه مقابل به عنوان نامزدهای ریاست جمهوری و ایجاد انگیزه مدنی و شور و شوق انتخاباتی برای استمرا حاکمیت در چارچوب قانون اساسی، توجه شایسته نمی‌کند و تمام توان خود را برای پذیرش اتهام جاسوسی، وطن‌فروشی و خیانت معترضان و مخالفان توسط افکار عمومی به کار می‌گیرد.

ناطق جمعه شمیرانات مقایسه عملکرد جریان سیاسی حاکم در نظام جمهوری اسلامی با نظام شاهنشاهی را تندروی تحریک‌آمیز آکنده از بی‌انصافی سیاسی نامید و گفت: جبهه مخالف، جریانی را که در ساده‌زیستی، مردم‌گرایی، مردم‌داری، اندیشه و انگیزه انقلابی، مبارزه با قدرت‌های استکباری و خدمات رفاهی و عمرانی از کارنامه‌ای مناسب و قابل قبول برخوردار است به حفظ مناسبات شاهنشاهی متهم می‌کند و در برابر تظاهرات سراسری ملت در حمایت از انقلاب اسلامی دو ملت ایران و مصر، بسترساز تظاهراتی می‌شود که به تضعیف وحدت و امنیت ملی و سوءاستفاده دشمنان داخلی و خارجی می‌انجامد.

دعاگو تهمت و توهین و ناسزاگویی و پمپاژ ناهنجاری و گناهکاری به افکار عمومی را تندروی متقابل، و تکیه بر قانون اساسی و ضوابط قانونی در ریشه‌یابی، ارزیابی و برخورد با رویدادهای داخلی را بهترین راهکار برای کاهش تنش‌های داخلی و تقویت وحدت و امنیت ملی توصیف کرد و ادامه داد: متأسفانه جریان مقابل، انتقادها، مخالفت‌ها، اعتراضات و تحرکات برآمده از درگیری‌های انتخاباتی و مطالبات ادعایی را در فضای اجرای دستورات بیگانگان، وابستگی به قدرت‌های استکباری، جاسوسی برای بیگانگان و همکاری با منافقین می‌بیند، از رنگ لباس‌ها عشق به آمریکا و رژیم صهیونیستی را کشف می‌کند و از توهین، تهمت و مطالبه مرگ و نابودی برای جناح مقابل، عقب‌نشینی نمی‌کند.

امام جمعه شهرستان شمیرانات راه‌حل‌های نظامی و انتظامی در درگیری‌های داخلی را موجب تشدید درگیری و برنده اصلی منازعات سیاسی را دشمنان جمهوری اسلامی توصیف نموده اظهار داشت: دشمنان اسلام و ایران برای تشدید درگیری، کاهش اعتبار جمهوری اسلامی و فرسایش توان ملی از جبهه بازنده در انتخابات حمایت می‌کنند و تضعیف و تخریب همه نیروهای وفادار به نظام جمهوری اسلامی را پی می‌گیرند.

دعاگو گفتمان سیاسی،‌ نقد و بررسی و تفاوت دیدگاه‌ها و نگاه‌ها را طبیعی‌ترین شاخصه حیات اجتماعی و اساسی‌ترین عامل رشد و شکوفایی و تهمت و توهین و ناسزاگویی را تعفن فرهنگی، توحش سیاسی و بسترساز ننگ، نفرت و نفرین اقشار اجتماعی نامید و گفت: فرهنگ گویشی و ادبیات سیاسی ملت‌ها نماد عقل، تدبیر، درایت و شخصیت ملت‌ها است. پیام هتاکی و ناسزاگویی هتاکان گستاخ و فحاشان بی‌باک به اندیشه همگان، فقدان منطق انسانی و ناصواب بودن جبهه سیاسی است. دشنام‌دهندگان، فرهنگ جبهه سیاسی مورد ادعایشان را به نمایش می‌گذارند و آبروی نهادهای مقدسی را که برای اسلام و ایران، اقتدار، اعتبار و افتخار آفریدند می‌برند.

وی اضافه کرد: بصیرت در فرهنگ دینی و در نگاه مقام معظم رهبری، آگاهی و روشن‌بینی با شاخصه‌های دشمن‌شناسی، جبهه‌شناسی، حق‌شناسی، باطل‌شناسی، وظیفه‌شناسی و دفاع از حق برمبنای اهداف، راهبردها و روش‌های اسلامی است. باید عرصه‌های حکومتی از کسانی‌ که بصیرت را تندروی و مرزناشناسی و شاخصه‌هایش را توهین، تهمت و ناسزاگویی می‌دانند پاک‌سازی شود و فضای سیاسی کشور با اعتدال‌گرایی و قوانین رسمی مدیریت شود. 

خطیب جمعه شهرستان شمیرانات در پایان نهادینه‌شدن تندروی و آسیب‌پذیری باورهای دینی، ارزش‌های اخلاقی و فضائل انسانی و اعتبار و اقتدار ملی را خطرات نگران‌کننده جامعه اسلامی نامید و گفت: فحاشی، هتاکی و حریم و حرمت‌شکنی نتیجه طبیعی تندروی‌های سیاسی است. اگر بساط افراطی‌گری برچیده نشود تندروی‌ها با شاخصه‌های ناهنجاری، ارزش‌سوزی و بیداد و بیدادگری نهادینه می‌شود و ارزش‌های اخلاقی و فضائل انسانی در آتش نادانی و افراطی‌گری می‌سوزد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین