کد خبر: ۱۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۳ - ۱۴:۴۶
خاتمی در مراسم 22 بهمن:

ايران جهنمي سوزان براي متجاوزان خواهد بود

آفتاب‌‌نیوز : در این مراسم سید محمد خاتمی رییس جمهوری پس از طی مسیر راهپیمایی،خطاب به مردم ایران گفت:در اين روز بزرگ و در جمع شما، مردم بزرگ مي‌گويم انقلاب ما در درون خواستار جمهوري اسلامي و مردم‌سالاري سازگار با معيارهاي ديني و اخلاقي است،گرچه ممكن است در اين راه با تنگ‌نظريهايي مواجه باشد.
رییس جمهوری با اشاره به تهدیدات مقامات آمریکایی تاکید کرد:مگر اين مردم اجازه مي‌دهند كه پاي متجاوزي به كشور باز شود.
سید محمد خاتمی گفت:ملت ايران خواستار جنگ و خشونت نيست. اما جهان بايد بداند كه اين ملت هيچ تجاوزي را تحمل نخواهد كرد. دنيا بداند كه در سايه‌ي انقلاب اسلامي ما، اعتراض و اختلاف هست و يكپارچگي سليقه نيست، اما اين همه اختلاف و حتي اعتراض نه بر سر ارزشهاي انقلاب كه بر سر نحوه‌ي اداره‌ي بهتر كشور و براي رسيدن به آرمانهاست؛ در برابر تجاوز و تهديد ملت ايران متحد و يكپارچه‌اند.
رییس جمهوری ادامه داد: حتي اگر پاي متجاوزي به اين كشور برسد، ايران جهنمي سوزان براي متجاوزان خواهد بود.وی از تمام روشنفكران جهان خواست تا در برابر خشونت جنگ‌افروزي و تهديد انسان به پا خيزند و عدالت را در جهان برقرار كنند.
وی تاکید کرد: در جهان امروز با افزايش امواج سهمگين خشونت، ترور، جنگ، و سركوب، امنيت و حدود آزاديهاي انسانها و كشورها به خطر افتاده است.
"ما آماده‌ي دفاع از ارزشهاي انقلاب خود و ميهن اسلامي هستيم".راه پیمایان پس از شنیدن این جمله از رییس جمهور فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادن و با سردادن شعر الله اکبر بر این هدف تاکید کردند.
خاتمی همچنين با اشاره به دشواريهاي فراواني كه كشورمان پشت سر گذاشته و ايجاد ممانعت بر سر راه برقراري آزادي، به دستاوردهاي مهم به دست آمده اشاره كرد و گفت: گفتمان غالب در كشور ما مردم‌سالاري است، هر چند كه هنوز به تحكيم مفاهيم مردم‌سالارانه‌ي نظام نياز داريم. گفتمان غالب كشورمان عدالت است هر چند هنوز از فقر نشانه‌هايي داريم. گفتمان غالب كشور ما پيشرفت است هر چند از آن فاصله داريم، گفتمان غالب كشور ما اسلام مردم‌گرا و مهربان است هر چند كه هنوز چهره‌ي نامهرباني از آن نشان داده مي‌شود.
رييس‌جمهور تاكيد كرد: امروز كسي در استقلال سياسي كشورمان ترديد ندارد، هر چند بايد بكوشيم با سازندگي توليد، و رفع فساد و تبعيض و برقراري عدالت اجتماعي، پايه‌هاي استقلال را مستحكم كنيم. به گفته رییس جمهوری وضع ما امروز نسبت به گذشته بسيار بهتر است.
رييس‌جمهور به دستيابي كشورمان به فناوري در زمينه‌هاي مختلف اشاره كرد و گفت: فرزندان شما در زمينه‌ي فناوري هسته‌اي صلح‌آميز افتخار بزرگي آفريده‌اند. در همين جا به دنيا اعلام مي‌كنم فرزندان ايران در عين تحريم به اين رشد دست يافته‌ و به فناوري‌ صلح‌آميز هسته‌اي مجهز شده‌اند.
وي با اشاره به قطعنامه‌ي اخير صادره نيز گفت: جهانيان نيز گفته‌اند كه فناوري ما صلح‌آميز است. جوانان ما با كمك كسي اين فناوري را به دست نياورده‌اند كه با خواست نامشروع كسي آن را متوقف كنند.
در این هنگام جمعیت حاضر در میدان آزادی با سردادن شعر الله اکبر بر سخنان رییس جمهور تاکید کردند،و خاتمی نیز در ادامه گفت: انتظار داريم كشورهاي اروپايي حسن نيت و همكاري خود را نشان دهند.
رييس‌جمهور، انقلاب اسلامي را تجلي‌گاه وجهه‌ي انساني و رحماني اسلام عزيز دانست و گفت: امروز بايد از وجهه‌اي از اسلام كه روح انقلاب ماست پاسداري كنيم؛ با استقرار پايه‌هاي مردم سالاري، با اهتمام به علم و پيشرفت و دعوت به صلح مبتني بر عدالت در عرصه‌ي جهاني.
رييس‌جمهور بزرگترين مشكلي را كه امروز دنيا و دنياي اسلام با آن مواجه است خشونت و افراط گرايي عنوان كرد و گفت: خشونت و افراطي گري با سوءاستفاده از آزادي و حقوق بشر، ستم مي‌كند و زندگي امن انساني را به خطر مي‌اندازد.
خاتمي انقلاب اسلامي را از دو سو مورد تهاجم دانست و گفت: اين تهاجم يكي از سوي حركتهاي واپسگراي متعصب، كه به نام اسلام ترور مي‌كنند، آدم مي‌كشند و خشونت مي‌آفرينند و جنايت را مرتكب مي‌شوند است و ديگري جرياني كه جنايت را به دين انساني و دين خدايي نسبت مي‌دهد. آنها هر آنچه را نمي‌پسندند به نام دين تمام مي‌كنند و از سوي ديگر با تهاجم آنهايي مواجهيم كه به نام آزادي و حقوق بشر، خشونت مي‌كنند.
رييس‌جمهور در ادامه گفت: اين هر دو جريان افراطي در برابر دين مردم هستند، و اين هر دو، انقلاب شما را به خطر مي‌اندازد. امروز زبان آمريكا كه جهان را وابسته به خود مي‌داند، نسبت به ملت ايران و نظام اسلامي دراز شده است. من معتقدم هياهو‌هايي‌ كه اين روزها مي‌شنويم، بيشتر براي سرپوش گذاشتن بر روي ناكامي‌ها و شكستهايي است كه آنها در جهان داشتند.
وي ادامه داد: امروز ملت آمريكا از خود و دولتش مي‌پرسد كه از ما ماليات مي‌گيريد، توسعه طلبي مي‌كنيد و در برابر آن كشته‌ي عزيزانمان را به كشور مي‌آوريد.
رییس جمهوری در بخش ديگر سخنانش با بيان اينكه ما بر انقلاب خود و وجهه‌ي رحماني اسلام پاي مي‌فشاريم، گفت: در اين اسلام خدا، مردم را عزيز خواسته است. نه توسري‌خور و ذليل. در اين اسلام، مردم محورند و هر گونه عقب‌ماندگي نفي و از آزاديهاي مشروع مردم دفاع مي‌شود.
خاتمي در ادامه با اشاره به شخصيت امام(ره) در ابعاد فلسفي، عرفاني و توان علمي و ديد روشن سياسي، اظهار داشت: امام بزرگوار مردم را دوست داشت و به اين مردم اعتماد مي‌كرد. او مردم را با همه‌ي گرايشها دوست داشت. همه و مسوولان بدانند ما اگر مردم را آن طور كه هستند نبينيم و بر حسب مصلحت خود آنها را مرزبندي كنيم از راه امام دور شده‌ايم.
رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين كه در آستانه‌ي انتخاباتي ديگر قرار داريم و افتخار اين نظام اين است كه همواره بر نظر مردم تكيه‌ داشته، تاكيد كرد: براي ادامه‌ي راه و براي قدرت كشور، لازم است مردم پاي صندوقهاي راي حاضر شوند، اما ما هم بايد لوازم و شرايط حضور مردم پاي صندوقهاي راي را فراهم و براي همه‌ي سليقه‌ها و مردم ملتزم به قانون اين امكان را فراهم كنيم كه بتوانند انتخاب مورد نظر خود را انجام دهند.وي با تاكيد بر سعه‌ي صدر مسوولان و ايجاد اعتماد گفت: اسلام بايد بتواند مشاركت و اخلاق را برقرار كند.
رییس جمهور پس از بیان این جمله و اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری خطاب به ملت ایران گفت: خدا را سپاس مي‌گذارم كه در حالي دولت را به دست عزيز ديگري مي‌سپارم كه مردم در وضعيت رشد بهتري قرار گرفته‌اند.
وي گفت: اعتراف مي‌كنم كه نقصها و كاستي‌هاي در كشور وجود داشته، اما هم‌اينك در پيشگاه خداوند و ملت بزرگ ايران از همه‌ي تقصيرها و قصورها عذرخواهي مي‌كنم و مي‌دانم معذرت‌خواهي نزد مردمان بزرگ قابل پذيرش است.
مراسم بیست و ششمین سالگرد پیروزی در روز برفی در حالی به پایان رسید که روسای سه قوه و جمعی از مسئولان نظام در این مراسم هم پای ملت ایران فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۸۴/۰۴/۱۳
0
0
سلام عليكم
سايت شما براي من بسيار پر بار و جالب بود و مخصوصا دكمه هاي بكار رفته در آن و مطالب بسيار جديد آن .
متشكرم .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین