کد خبر: ۱۲۳۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲

جزئیات ممنوعیت انتخاب رساله با موضوع "ایران" برای ایرانی‌های خارج کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون آموزش مجلس از لزوم اخذ مجوز برای پایان‌نامه‌ها با موضوع ایران برای دانشجویان خارج از کشور خبر داد و گفت: از این به بعد دانشجویان خارج از کشور که می‌خواهند موضوع مربوط به ایران را انتخاب کنند باید پیش از آغاز نگارش 3 اقدام اساسی انجام دهند. 

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اعلام این خبر اضافه کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای که با حضور برخی از مسئولان وزرات علوم برگزار شد، ممنوعیت اخذ پایان‌نامه‌هایی با موضوع ایران که توسط دانشجویان خارج از کشور به نگارش در می‌آید مطرح شد.

وی گفت: با پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم از این به بعد دانشجویان خارج از کشور که می‌خواهند موضوعات مربوط به ایران را به عنوان پایان‌نامه خود انتخاب کنند باید پیش از آغاز نگارش پایان‌نامه 3 اقدام اساسی را انجام دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این 3 اصل به مهر گفت: موضوع پایان‌نامه در صورتی که در ارتباط با ایران باشد ابتدا باید با وزارت علوم هماهنگ شود.

وی افزود: دانشجویان همچنین موظفند یک استاد راهنما و یک استاد مشاور داخلی از ایران در کنار استاد راهنما و استاد مشاوری که در خارج از کشور دارند انتخاب کنند تا روی پایان‌نامه‌ها نظارت داشته باشند.

سلیمی تاکید کرد: در صورتی که هیچ‌کدام از این موارد رعایت نشود پایان‌نامه مذکور از نظر وزارت علوم هیچ‌گونه ارزش علمی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین