کد خبر: ۱۲۴۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹
ثروتی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی:

دولت 21 هزار و 500 ميليارد تومان به تامين اجتماعی بدهکار است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: موسی‌رضا ثروتی در واکنش به اظهارات رحمت‌الله حافظی رئیس سازمان تامین اجتماعی که با تایید اظهارات احمدی‌نژاد گفته بود دولت به تامین اجتماعی بدهکار نیست، با رد این اظهارات، گفت: اگر دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهی ندارد، پس این نامه که از طرف سازمان تامین اجتماعی به دست مجلس رسیده است و در آن بر بدهی 21 هزار و 500 میلیارد تومانی دولت به این سازمان تاکید شده است، چیست؟ 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان این که این نامه اکنون در کمیسیون تلفیق موجود است، گفت: تامین اجتماعی بر اساس همین نامه خواسته است تا دولت سالی 5 هزار میلیارد تومان به این سازمان بابت بدهی خود پرداخت کند. عمل نکردن به تعهدات به معنای بدهکاری است عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: بدهی دولت به خاطر پول قرض گرفتن از تامین اجتماعی نیست، بلکه به خاطر عمل نکردن به تعهداتش است.
 
نماینده بجنورد، جاجرم، مانه، سملقان و گرمه در مجلس، عدم پرداخت 3 درصد بیمه بیکاری از طرف دولت به بیمه اجتماعی را که در طی سالیان متعدد تکرار شده، یکی از دلایل افزایش بدهی دولت به این سازمان ذکر کرد.
 
ثروتی اظهار داشت: ما در قانون دولت را موظف کردیم که هر ساله از 2 تا 5 هزار میلیارد تومان بابت بدهی به تامین اجتماعی پرداخت کند و در کمیسیون تلفیق، در بودجه 90 مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد تومان را برای پرداخت این بدهی در نظر گرفته‌ایم. 

عضو ناظر شورای رفاه و تامین اجتماعی همچنین درخصوص پرداخت بدهی دولت از فروش سهام شرکت‌های دولتی به تامین اجتماعی، گفت: دولت در صورتی می‌تواند این کار را انجام دهد که شرکت‌های مورد نظر از نظر سوددهی بارور و امکان حضور و رقابت در بورس را داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین