کد خبر: ۱۲۴۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷

مرتضی حیدری: اگر در ایران کسی به رئیس‌جمهور توهین کند، متهم است اما برای غربی‌ها حفظ حاکمیت مهم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرتضی حیدری مجری گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه دوم به مقایسه آزادی رسانه‌ها در غرب و ایران پرداخت. 

مرتضی حیدری در گفت‌وگو با هفته‌نامه مثلت درباره ادعای آزادی بیان در غرب با بیان اینکه ممکن است در جامعه‌ای آزادنه نوشتن و اظهار نظرکردن در روزنامه‌‌ها و رادیو تلویزیون خصوصی پایه‌های حاکمتی یک کشور به خطر بیندازد، اما در یک کشور دیگر این گونه نباشد، افزود: آنها(غربی‌ها) می‌گویند در جوامع تحت امرشان آزادی بیان وجود دارد، در ظاهر امر هم دروغ نمی‌گویند منتها چون پایه‌های حاکمیت آنها را به خظر نمی‌اندازد، می‌گویند آزاد است اما شاید یک کار معمولی‌تر که حاکمیت آنها را قدری به چالش بکشد، با قاطعیت با آن برخورد کنند.

وی ادامه داد: در فرانسه اگر به آقای سارکوزی ناسزا بگویید، جرمی متوجه‌اش نیست. ممکن است هیچ برخوردی با فرد نکنند. کسانی که شاهد چنین اتفاقاتی هستند، با خودشان فکر می‌کنند که این جامعه چقدر آزاد است اما زمانی که شما به شکل مستند به زوایای پنهان رفتارهای خیانت‌آمیز دست پیدا کنید به شدیدترین نحوه واکنش نشان می‌دهند. 

حیدری معتقد است که غربی‌ها در برخی جاها فضا را به شدت باز می‌گذارند که ظاهرش به شدت آزادی نشان می‌دهد و فضاهای دیگری را که به اصطلاح برایشان «ناموسی» است، می‌بندند.

مجری گفت‌وگوی ویژه خبری شبه دوم سیما با بیان اینکه اگر کسی به سیاست‌های سارکوزی اعتراض داشته باشد مجوز تظاهرات در خیابان‌ها را دریافت می‌کند یا می‌تواند در روزنامه‌ها بنویسد، افزود: اعتراضات در رادیو و تلویزیون، روزنامه‌ها و تظاهرات خیابانی به جایی بر نمی‌خورد اما وقتی به خطوط قرمز حاکمیتی نزدیک می‌شوید، دیگر کسی با شما شوخی ندارد.

وی گفت: اگر در ایران کسی به رئیس‌جمهور توهین کند، متهم است اما برای آنها(غربی‌ها) حفظ حاکمیت مهم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین