کد خبر: ۱۲۴۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۲

احمدی‌نژاد: ایران باید به مرکز تولید و صدور دانش هسته‌ای در دنیا تبدیل شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد در پنجمین جشن روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: برازنده ملت ایران است که به مرکز تولید و صدور دانش هسته‌ای در دنیا تبدیل شود. 

احمدی‌نژاد در پنجمین جشن ملی فناوری هسته‌ای، با بیان اینکه بیستم فروردین در تاریخ کشورمان روز بسیار مهمی است، اظهار داشت: هیچ ظرفیتی از ظرفیت‌های اتمی نباید دور از دسترس دانشمندان کشورمان باشد.

وی افزود: از متخصصین و پژوهشگران می‌خواهم راه هسته‌ای شدن را با سرعت تا آخر ادامه دهند تا در این عرصه به جایگاهی دست پیدا کنیم که از همه ظرفیت‌های هسته‌ای البته در مسیر عزت،‌شرف و رفاه جامعه بشری استفاده کنیم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر این روز با روزهای تاریخی گذشته مقایسه شود، می‌توان آن را بهتر از ملی شدن صنعت نفت دانست، چرا که عزت و هویت ملت ایران در هسته‌ای شدن در سطح بسیار گسترده و عمیق‌تری از ملی شدن نفت به وقوع پیوست.

احمدی‌نژاد گفت: برازنده ملت ایران است که به مرکز تولید و صدور دانش هسته‌ای در دنیا تبدیل شود.

وی ضرورت در اختیار گرفتن بالاترین جایگاه علمی را از دلایل اهمیت دستیابی کشورمان به انرژی هسته‌ای دانست و گفت: تعالی یک جامعه و انسان بدون علم و فناوری ناممکن است. علم دروازه ورود به افق‌های بالاتر و فتح قله‌های بلندتر است البته علم باید به فناوری تبدیل شده و در زندگی و حرکت یک ملت موثر باشد.

احمدی‌نژاد افزود: بدون علم حرکت یک ملت مانند حرکت بدون چراغ در شب ظلمانی است. علم نورافکنی است که مسیر را روشن و قدرت تسلط به طبیعت و بکارگیری توانمندی های انسان را در اختیار بشر قرار می‌دهد و از سوی دیگر علم دروازه کمالات معنوی انسان محسوب می‌شود.

احمدی‌نژاد با اشاره اینکه بعضی از علوم از اهمیت برجسته‌ای برخوردار بوده و نقش پیش‌رو دارند، دانش هسته‌ای را از جمله این علوم دانست و گفت: هر کس به چنین علومی دستیابی پیدا کند، بقیه علوم را نیز به راحتی در اختیار خواهد گرفت. اینکه تولیدات علمی و دستاوردهای فناوری کشورمان در سال‌های اخیر نسبت به گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است بخاطر دستیابی دانشمندان کشورمان به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است. دستیابی به این علم در حقیقت دمیدن انرژی بی‌پایان به ساحت علم کشور به شمار می‌رود.

احمدی‌نژاد علت دیگر اهمیت دستیابی به انرژی هسته‌ای را استقلال، خودباوری و عزت یک ملت عنوان کرد و اظهارداشت: دشمنان به دنبال آن بودند که ملت ایران را از علم و فناوری دور نگه دارد و استقلال و خودباوری را از این ملت بگیرند چرا که می‌دانند یک ملت بدون این دو مولفه در حقیقت ارزش و اهمیتی ندارد و می‌توان به راحتی آن ملت را زیر سلطه قرار داد.

وی تصریح کرد: حرکت در جهت به دست آوردن و تثبیت دانش هسته‌ای صیانت از استقلال، خودباوری و هویت ملت ایران به شمار می‌رود.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: شاید بتوان گفت که مهمتر از بحث علمی در موضوع هسته‌ای کشورمان برای دشمنان، موضوع استقلال، خودباوری و احساس هویت و عزت یک ملت در برابر قدرت‌های سلطه‌جوی جهانی بود چرا که برای مستکبران پذیرش دانش هسته‌ای ملت ایران بسیار آسان‌تر از پذیرش اقتدار، استقلال و اعمال اراده ملی در سرزمین ایران بود زیرا در شرایطی که سلطه‌گران به ملت‌ها باورانده اند که خارج از اراده آنها اتفاقی رخ نمی‌دهد اگر ملتی با پیشرفت‌های خود این تصور باطل را در هم بشکند در حقیقت پایه‌های اصلی سلطه مستکبران را در هم شکسته‌ است.

وی همچنین اظهارداشت: در بخش علم و فناوری و در عرصه صیانت از عزت و استقلال ملی موفقیت‌های بزرگی نصیب ملت ایران شده است و امروز همه دنیا می‌دانند که ملت ایران شکست‌ناپذیر است و اگر برای انجام هر کاری تصمیمی بگیرد هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند مانع اراده آنها شود.

احمدی‌نژاد گفت: قدرت‌های زورگو در موضوع تبادل هسته‌ای تصور می‌کردند که کشورمان قادر نخواهد بود تجهیزات لازم برای سوخت راکتور تهران را تولید کند به همین خاطر می‌خواستند مبادله سوخت را به موضوعی برای امتیازخواهی تبدیل کنند و هدف اصلی آنها خدشه دار کردن استقلال و اراده ملی ملت ایران بود اما زمانی که متخصصین کشورمان تصمیم گرفتند و این تجهیزات را تولید کردند، گرد یاس و ناامیدی و مرگ بر چهره بدخواهان و جبهه دشمنان ملت ایران پاشیده شد.

‌وی تصریح کرد: امروز هیچ عرصه و قله‌ای دور از دسترس ملت ایران نیست و دولت هم با همه توان پشتیبانی خواهد کرد تا در موضوع هسته‌ای به جایگاهی برسیم که اولاً از همه ظرفیت‌های هسته‌ای استفاده شود و ثانیاً کشورمان به پایگاه صدور خدمات فنی، مهندسی و دانش هسته‌ای در جهان تبدیل شود.

احمدی‌نژاد گفت: ملت ایران منتظر است که هر روز اخبار خوشی از پیشرفت‌های جدید از تلاش و همت دانشمندان و متخصصین خود دریافت کند. 

وی در ادامه با اشاره به علت پیشرفت ایران و مقاومت در برابر فشار قدرت‌های زیاده‌خواه، خاطر نشان کرد: در جهان کسانی بودند که تا مراحلی در موضوع هسته‌ای پیش رفتند اما در نهایت تسلیم شدند بی‌تردید شناخت دلایل و عوامل پیروزی ملت ایران می‌تواند راه آینده را هر چه بیشتر روشن‌تر کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین