کد خبر: ۱۲۴۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۰

پیشنهاد نام دختر آمریکایی حامی فلسطین برای یکی از خیابان‌های تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نام‌گذاری خیابان‌ها به نام چهره‌های سیاسی و بین‌المللی موضوعی مرسوم در کشورهای مختلف است. 

رئیس کمیسیون نام‌گذاری شورای اسلامی شهر تهران گفت: نام‌گذاری خیابانی به‏نام راشل‌ کوری در انتظار تأیید وزارت امور خارجه برای محل در نظر گرفته شده است.

معصومه آباد درباره وضعیت نهایی نام‌گذاری خیابانی به نام راشل کوری، اظهار داشت: سفارت پیشنهاد خود را در این زمینه اعلام کرده و قرار است وزارت امور خارجه آن را تأیید کند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد شورای شهر و سفارت برای محل نام‌گذاری محدوده شهدای انتفاضه در تهران است، تصریح کرد: شورای شهر با وزارت امور خارجه در این باره مکاتبه کرده ولی هنوز پاسخ آن نیامده است.

"راشل کوری " نام دختری آمریکایی است که تنها 23 بهار از عمر او گذشته بود. او که در شهر المپیای ایالت واشنگتن زندگی می‌کرد، در روز یک‎شنبه 16مارس 2003 به همراه 8 نفر از دوستانش - 5 آمریکایی و 3 انگلیسی - در محله "السلام " شهر رفح در فلسطین اشغالی، سعی می‌کنند از اقدام یک دستگاه بولدوزر نظامی رژیم صهیونیستی در ویران کردن خانه یک فلسطینی جلوگیری کنند.

راشل در برابر بولدوزر می‌ایستد و از سرنشین بولدوزر می‌خواهد که آن را متوقف سازد. وی که پیراهنی نارنجی‎رنگ به تن دارد و از دور قابل تشخیص است، با بلندگوی خود به اقدام راننده بولدوزر اعتراض می‌کند. بقیه دوستانش نیز در فاصله 15 تا 20 متری راشل با فریاد از راننده بولدوزر می‌خواهند که توقف کند. اما بولدوزر همچنان به سوی وی حرکت می‌کند، راشل روی یک تل خاک می‌رود؛ اما بولدوزر به او امان نمی‌دهد و هیولای آهنی 60تنی پیکر راشل را به زیر می‌کشد، تیغه بولدوزر او را در خاک دفن می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین