کد خبر: ۱۲۴۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۱

آیت‌الله حائری شیرازی: احمدی‌نژاد متأثر از یکی از نزدیکان خود نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر اسلام ایرانی جهانی شد، موجب تجزیه اسلام می‌شود. 

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، در اولین جلسه جامعه روحانیت شیراز در سال 90، گفت: با جشنه‌ای نوروزی نمی‌توان اسلام را صادر کرد، نوروز جشن ملی و باستانی است و اگر جهانی باشد، خوب است؛ اما نباید این‌گونه کارها را به حساب اسلام گذاشت. 

وی ادامه داد: نباید به مسأله نوروز که امری ملی است، رنگ و بوی اسلامی داد. اسلام ایرانی اگر جهانی شد، موجب تجزیه اسلام می‌شود و از دل این تلاش‌ها، اسلام ایرانی، اسلام افغانی، اسلام ترکی و آفریقایی و... به وجود می‌آید. 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام را بدون یک کلمه کم یا زیاد باید معرفی کرد، گفت: همگان باید در مسائل جاری بر مشترکات تکیه کنند. عده‌ای با برنامه به دنبال آن هستند که علما را وارد بگو‌مگوهای سیاسی کنند، باید مواظب بود که فریب این ترفند حساب شده را نخورید. 

حائری‌شیرازی خاطرنشان کرد: آنها به دنبال زیبا جلوه دادن اعمال خود به وسیله و همراهی علماء با نظرات خود هستند. لذا باید حساب شده و به درستی و راستی حرکت کنید. 

امام جمعه سابق شیراز با اشاره به برخی سخنان در خصوص این‌که؛ رئیس‌جمهور متأثر از یکی از نزدیکان خود است، گفت: این‌چنین نیست، ایشان به دنبال خدمت به مردم و رفع مشکلات است. آقای احمدی‌نژاد نزدیکترین فرد به نظرات روحانیون است. 

آیت‌الله حائری شیرازی همچنین گفت: مقام معظم رهبری همواره درصدد تقویت مسئولان نظام به‌ویژه رئیس‌جمهور و دولت بوده‌اند و علما‌ء‌ نیز به تبعیت از رهبری این‌چنین هستند. 

وی اظهار کرد: این محبوبیت مقام معظم رهبری از ناحیه خدا و امام عصر(عج) است و همان محبوبیتی را که خدا به پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) داده است، به رهبری و ریاست‌جمهوری نیز داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین