کد خبر: ۱۲۴۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
قنبری، سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) مجلس:

نقش گروه‌های افراطی محدود شود تا انتخاباتی سالم و عادلانه داشته باشیم

در صورت برابر بودن شرایط، اصلاح‌طلبان از حضور در انتخابات استقبال می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس نهم نیازمند تجدید سازمان هستند، چرا که در وضعیت فعلی تشکل‌های اصلاح‌طلب به آن شکل فعال نیستند، ضمن این‌که عمده تریبون‌های اصلاح‌طلبان تعطیل شده و نیازمند سازماندهی مجدد است. 

داریوش قنبری با بیان این‌که بدون سازماندهی و داشتن تریبون امکان رقابت برای اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده وجود ندارد، اظهار کرد: طبعا در انتخابات پیش‌رو همه باید بتوانند به شکل برابر فعالیت کنند و تشکل‌های درون نظام و معتقد به چارچوب نظام باید حقوق برابری برای حضور در انتخابات داشته باشند. 

وی افزود: نباید این‌گونه برداشت شود که عده‌ای در موضع فرادست و عده‌ای دیگر در موضع فرودست هستند؛ باید شرایط برابری ایجاد شود تا یک جریان خاص سیاسی که رقیب هم محسوب می‌شود برای جریان دیگر تعیین تکلیف نکند و همه آزادانه دیدگاه‌های خود را عرضه کنند تا نهایتا مردم در این رابطه تصمیم‌گیری کنند. 

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این شرایط است که تنور انتخابات گرم می‌شود و مردم با رغبت خوبی مشارکت می‌کنند، ما همیشه با همین مشارکت بالا دشمنان را مایوس کرده‌ایم، در شرایط فعلی هم که بسیاری از قدرت‌های بزرگ تحرکاتی را در منطقه آغاز کرده‌اند لازم است ما زمینه حضور حداکثری مردم را پای صندوق‌های رای فراهم کنیم که این موضوع با حضور تمامی جریانات سیاسی محقق خواهد شد. 

سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس در ادامه، خاطر نشان کرد: به اعتقاد من در صورت برابر بودن شرایط، اصلاح‌طلبان از حضور در انتخابات استقبال می‌کنند و جایی برای انزوا و کناره‌گیری آنها از انتخابات وجود ندارد، همان‌طور که هدف اصلاح‌طلبان هم انزوا و دوری از انتخابات نیست، زیرا آنها خود را جریانی درون نظام می‌دانند و خواهان این هستند که حقوق برابری با رقیب داشته باشند و بتوانند در یک انتخابات عادلانه شرکت کنند. 

وی اضافه کرد: ما امیدواریم شرایط برابری در انتخابات وجود داشته باشد و نقش افراد و گروه‌های افراطی در ارتباط با انتخابات محدود شود تا انتخاباتی سالم و عادلانه را پیش‌رو داشته باشیم. 

قنبری با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات مجلس و نحوه حضور اصلاح‌طلبان در این انتخابات گفت: با توجه به این‌که فراکسیون خط امام مجلس متشکل از بخشی از اصلاح‌طلبان است مطمئنا بنده نمی‌توانم بطور کامل از طرف آنها صحبت کنم، بنابراین به نظر من باید نمایندگان مختلف این طیف درباره نحوه حضور در انتخابات تصمیم بگیرند تا برآیند دیدگاه‌های کلی آنها درباره انتخابات نظر اصلاح‌طلبان را برای حضور و نحوه حضور در انتخابات مشخص کند. 

وی اضافه کرد: فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی تا این لحظه بحث مستقلی را در رابطه با انتخابات نداشته و نظر اعضا این بوده که هنوز زود است و نباید فعلا به عرصه انتخابات وارد شود. 

نماینده مردم ایلام در مجلس، ادامه داد: البته با توجه به این‌که رقبا تقریبا در حال برنامه‌ریزی برای انتخابات هستند من فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده که اصلاح‌طلبان هم برنامه‌ریزی خاص خود را برای انتخابات مجلس داشته باشند؛ شاید یکی از دلایلی که باعث شده فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس هم با احتیاط در رابطه با انتخابات حرکت کند این است که منتظر تصمیم‌گیری طیف‌های مختلف اصلاح‌طلب خارج از مجلس است تا ببیند آنها چه موضعی در این رابطه اتخاذ می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
0
0
دمت گرم اقای قنبری انشاالله موفق شوید حداکثر کرسی های مجلس را به دست اورید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین