کد خبر: ۱۲۴۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸

وزیر بهداشت: 9 درصد دانش آموزان کشور دچار اختلالات رفتاری هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر مرضیه وحید دستجردی با عنوان این مطلب که مصرف نادرست آنتی بیوتیکها 400 میلیارد تومان هزینه بر نظام سلامت تحمیل می‌کند، اظهار داشت: بررسیها نشان می‌دهد که 50 درصد آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور به صورت خودسرانه و نابه‌جا مصرف می‌شود و جزو 5 عامل اصلی مرگ و میر در دنیا به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه مصرف نابجای داروهای آنتی‌بیوتیک مقاومت دارویی ایجاد کرده و بر روی بیماران عفونی اثرگذار نیست، افزود: ایران جزو 20 کشور اول در تولید داروها است و از 10 قلم داروی تجویز شده در نسخ، 4 قلم آنتی‌بیوتیک‌ها هستند که بیشترین میزان مربوط به آنتی‌بیوتیک‌ها است.

دستجردی در خصوص مدارس مروج سلامت گفت: در حال حاضر 772 مدرسه مروج سلامت وجود دارد که در آن غربال‌گری‌های خوبی صورت گرفته و دانش‌آموزانی که با مشکلات مختلف جسمانی مواجه بودند به متخصصین ارجاع داده دشده است.

وی افزود: سه درصد دانش‌آموزان با مشکلات بینایی، حدود یک درصد با مشکلات شنوایی و 9 درصد با اختلالات رفتاری مواجه هستند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: مشکل اصلی در مدارس چاقی و کم تحرکی دانش آموزان است که بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و فشار خون را در آینده برایشان به همراه خواهد داشت و هدف بر این است تا با تشکیل مدارس مروج سلامت از این امر جلوگیری شود.

به گفته وی، ورزش و تحرک حرف اول سلامتی را می‌زند و به همه توصیه می‌کنیم برای اینکه همیشه تندرست و سالم باشند ورزش را در برنامه‌های روزانه خود بگنجانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین