کد خبر: ۱۲۴۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۷

اختلاف‌نظر در کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ممنوعیت نگهداری سگ

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از وجود اختلاف نظر در بین اعضای این کمیسیون درباره طرح ممنوعیت نگهداری و بردن سگ و حیوانات خانگی خطرناک به معابر عمومی‌ خبر داد. 

ستار هدایت‌خواه درباره جلسه اخیر این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه گزارش کمیته تخصصی ارشاد و تبلیغات این کمیسیون درباره الحاق یک ماده به قانون مجازات اسلامی بررسی شد.

به گفته وی، در این جلسه مسئولانی از سازمان دامپزشکی، شهرداری، نیروی انتظامی و دبیرخانه شورای کلان‌شهرها نیز حضور داشتند.

هدایت‌خواه افزود: بر اساس این طرح و در صورت تصویب نهایی در مجلس، گرداندن حیواناتی مانند سگ در اماکن و معابر عمومی ممنوع و مرتکب شونده به ضبط حیوان و جزای نقدی محکوم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مسئولان حاضر در این جلسه لزوم قانونگذاری در زمینه ممنوعیت نگهداری و گرداندن حیوانات به‌ویژه سگ را مورد تاکید قرار دادند.

هدایت‌خواه گفت: آنان معتقد بودند که وضعیت موجود به لحاظ فرهنگی، بهداشتی و امنیتی آثار و تبعات منفی برای جامعه در پی دارد و ضروری است در این زمینه قانون‌گذاری انجام شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی به عنوان یک کمیسیون فرعی این طرح را در دست بررسی دارد، گفت: برخی اعضای این کمیسیون با این طرح مخالف هستند و قانون‌گذاری در این زمینه را ضروری نمی‌دانند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس ادامه داد: به گفته این نمایندگان، تصویب این طرح می‌تواند مورد سوء‌استفاده رسانه‌های خارجی قرار گیرد و آنان به استناد این طرح علیه ایران تبلیغ کنند.

هدایت‌خواه افزود: با توجه به مخالفت برخی اعضای و لزوم بررسی همه‌جانبه اجرای این طرح در جامعه و تبعات آن، رای‌گیری نیز به جلسات آتی کمیسیون موکول شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین