کد خبر: ۱۲۵۳۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۰

بنادر مازندران از نبود پایانه حمل و نقل رنج می‌برند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا رستمی عصر سه شنبه در نشست تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مازندران در استانداری افزود: کلنگ احداث پایانه بزرگ بندری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیرکل وقت پایانه‌های استان به زمین زده شد که اکنون دارای پیشرفت فیزیکی صفر درصد است. 

وی خاطرنشان کرد: مازندران با دارا بودن 3 بندر نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار از استانهای درجه یک کشور از حیث بندری بوده اما فاقد پایانه حمل و نقل است.

نائب رئیس کانون شرکت‌های حمل و نقلی مازندران با اشاره به اینکه نبود پایانه حمل و نقل در بنادر استان، سبب ویرانگی بارهای وارده در حواشی بنادر شده است بیان کرد: دولت قول داده بود با اجرای قانون هدفمندی، افزایشی در قیمت لاستیک و روغن نداشته باشد ولی ظاهرا این دو محصول در استان هر روز رشد صعودی داشته و معلوم نیست این روند افزایش به کجا خواهد رفت.

رستمی با بیان اینکه افزایش کرایه 15 درصدی خودروهای برون‌شهری استان با افزایش لاستیک، روغن و حامل‌های انرژی برای فعالان این عرصه مشکلی را رفع نکرده است، افزود: متاسفانه بخش اعظمی از این رانندگان ترجیح داده که از شغل خود کناره‌گیری کنند.

وی با اشاره به تشکیل تنها یک جلسه برای رفع مشکلات بنادر مازندران با حضور یکی از معاونان ارشد استان طی سال‌های گذشته، اظهار داشت: تشکیل کارگروه حمایتی بنادر مازندران، دغدغه و نیاز عمده فعالان عرصه حمل و نقلی در مازندران است.

رستمی با بیان اینکه استان گیلان با ایجاد کارگروه حمایتی بنادر، توانسته بر بسیاری از مشکلات فعالان حمل و نقلی استان خود فائق آید افزود: متاسفانه در مازندران به واسطه نبود سیستم استاندارد و ترخیص کالا، بارهای بندر امیرآباد برای ترخیص نهایی به بندرانزلی فرستاده و عودت داده می شود.

وی، میزان واردات بنادر مازندران و گیلان را در سال 9.5 میلیون تن اعلام کرد و گفت: حدود پنج میلیون تن از این میزان مربوط به بندرانزلی بوده که گاها در آمارهای مسئولان استان مازندران ارائه می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین