کد خبر: ۱۲۵۳۹۳
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۰

معرفی برندگان جایزه پولیتزر 2011

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسامی برندگان یکی از مهم‌ترین جوایز ادبی و فرهنگی جهان در 7 بخش شعر، ادبیات داستانی، نمایشنامه، تاریخ، زندگینامه، ادبیات غیرداستانی و موسیقی دیشب (به وقت آمریکا) اعلام شد. 

به گزارش خبرگزاری‌ها، جایزه پولیتزر دوشنبه شب به وقت آمریکا در مهم‌ترین بخش خود یعنی ادبیات داستانی، جایزه را به رمان «جنیفر ایگان» 48 ساله با عنوان «بازدیدی از جوخه‌ دست و پاچلفتی‌ها» اهدا کرد؛ کتابی که به تایید نویسنده‌اش بسیار تحت تاثیر «در جستجوی زمان از دست رفته» مارسل پروست است. 

اما در بخش شعر هیات داوران پولیتزر رای به انتخاب کتاب ملک‌الشعرای پیشین ایالات متحده آمریکا دادند، یعنی «کی رایان» که سال گذشته گزیده‌ای از 45 سال شاعری‌اش را در یک مجموعه منتشر کرده بود. 

«پارک کلی‌بورن» عنوان نمایشنامه‌ای از «بروس نوریس» با رویکرد به افکار و آرای ضدنژادپرستی است که توانست جایزه پولیتزر در بخش نمایشنامه را از آن خود کند و در بخش تاریخ هم جایزه‌ به اریک فونر نویسنده کتاب «محاکمه‌ آتشین: آبراهام لینکلن و برده‌داری آمریکایی» اعطا شد. 

رون چرنو، تاریخدان نیویورکی که پیش از این زندگینامه‌ «الکساندر همیلتون» و «جان دی. راکفلر» را به نگارش درآورده بود، جایزه بخش زندگینامه پولیتزر 2011 را با نوشتن کتاب «واشنگتن: یک زندگی» به خود اختصاص داد. 

او که این کتاب را با محوریت زندگی اولین رئیس‌جمهور آمریکا نوشته است، برای اولین بار جایزه‌ پولیتزر را به‌دست‌آورد. جایزه بخش ادبیات غیرداستانی امسال هم به سیدارتا موخرجی نویسنده کتاب «امپراتور تمام درد‌ها: زندگینامه سرطان» رسید. ژو لانگ هم جایزه بخش موسیقی را برای نوشتن قطعه‌ «مادام مار سفید» برد. 

جایزه پولیتزر جایزه‌ای در حوزه روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که بخش‌های گوناگون دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین