کد خبر: ۱۲۶۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸

نظر دادستان تهران درباره بازداشت متهم علوم غیبیه، امیری‌فر و همسر دکتر فاطمی

كيفرخواست "اتهام جوانفكر" به زودی صادر می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دادستان تهران گفت: آخرین دفاعیات مدیرمسئول روزنامه ایران گرفته شده و به زودی برای ایشان كیفرخواست صادر می‌شود.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران صبح امروز در حاشیه مراسم معارفه معاون دادستان در امور زندانیان زن در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، مبنی بر اینكه هفته گذشته عنوان شده بود علی‌اكبر جوانفكر به دادسرا فراخوانده شده است و برای پاسخ‌گویی وی به اتهاماتش مهلت زمان یک هفته‌ای در نظر گرفته شده است، گفت: پس از عنوان این موضوع آقای جوانفكر در نوشته‌ای كه در یكی از وبلاگ‌ها منتشر شد عنوان كرده بود كه از دادستانی مهلت یک هفته‌ای نخواسته است به همین دلیل وی را به دادسرا احضار كردیم و از او آخرین دفاعیاتش را اخذ كردیم.

وی ادامه داد: پرونده وی تكمیل شده و به زودی با قرار كیفر خواست به دادگاه ارسال می‌شود.

مسئولان بهزیستی برای پاسخ‌گویی درباره پرونده هانیه به دادسرا احضار شدند

دادستان تهران در پاسخ به سؤال یكی از خبرنگاران مبنی بر اینكه شما عنوان كرده‌ بودید برخی مسئولان در جریان رسیدگی به پرونده هانیه به دادسرا فراخوانده شده‌اند این افراد چه كسانی بودند؟ گفت: براساس یكی از بندهای قانون كودک‌آزاری به برخی از دستگاه‌ها نسبت به وقوع كودک‌آزاری مسئول هستند اگر این مسئولیت را انجام ندهند در مضان اتهام می‌گیرند.

وی ادامه داد: در این پرونده هم برخی از مسئولین سازمان بهزیستی به دادستانی فراخوانده شده‌اند تا پاسخ‌گوی برخی ابهامات این پرونده باشند.

وی تصریح كرد: تا روز دوشنبه هفته آینده آخرین تحقیقات لازم درباره پرونده هانیه انجام خواهد شد و پرونده با صدور كیفر خواست به دادگاه می‌رود.

عالی‌ترین مقام دادستانی تهران در پاسخ به این سؤال كه تخطی مسئولان عنوان شده در این پرونده چه بوده است، گفت: عدم پیگیری به موقع موضوع كودک‌آزاری جزء اتهامات این افراد است. 

مسئولان از اظهار‌نظر درباره پرونده رها‌سازی بیماران خودداری كنند

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به پرسش یكی از خبرنگاران مبنی بر اینكه با توجه به دستگیری چندین متهم در رابطه با پرونده رها‌سازی چند بیمار برخی مسئولان عنوان كرده‌اند كه این موضوع از اساس صحت ندارد، گفت: یكی از فرض‌هایی كه در ابتدای مطرح شدن این پرونده از سوی مسئولان عنوان شد مبنی بر این بود كه عده‌ای با بزرگ‌نمایی این پرونده قصد ضربه‌زدن به یک سازمان خاص را دارند.

وی ادامه داد: دادستانی تهران این فرض را نیز مانند سایر فرض‌ها مورد بررسی قرار داد اما تا این لحظه در اینباره به سرنخی نرسیده است به جز انتشار یک عكس در یكی از سایت‌ها.

وی ادامه داد: عكاسی كه این عكس را تهیه كرده بود شناسایی شده و با احضار به دادسرا توضیحاتی را ارائه كرد و عنوان داشت به عنوان خبرنگار افتخاری اقدام به تهیه این عكس كرده است.

دادستان تهران با اشاره به دستگیری 10 متهم در پرونده رهاسازی سه بیمار گفت: همگی این افراد به اقدامات انجام گرفته از سوی خود در این پرونده اعتراف كرده‌اند و اقدامات خود را به افراد بالادستی خود منتسب كرده‌اند.

وی با اشاره به اینكه تحقیقات ما همچنان درباره این پرونده ادامه خواهد یافت گفت: از مسئولان می‌خواهم با توجه به شرایط پرونده از اظهار‌نظر بی‌اساس خودداری كنند زیرا ما با صراحت مسائل لازم در این پرونده را عنوان كرده‌ایم.

دادستان تهران در پاسخ به سؤال یكی از خبرنگاران مبنی بر اینكه مسئولان وزارت بهداشت عنوان كرده‌اند كه در پرونده رهاسازی سه بیمار شكایت خصوصی كرده‌اند گفت: بله از روز اول شكایت خصوصی از سوی این افراد ارائه شد و این افراد از كسانی كه خودسر نامیده بودند شكایت كرده بودند اما شكایت آنها رافع مسئولیتشان در قبال وقوع این حادثه نیست.

وی ادامه داد: برخی از این مسئولین عنوان كرده‌اند كه این حادثه در جهت تخریب وجهه یک دستگاه رخ داده در حالی كه تاكنون هیچ سرنخی در این رابطه به دست نیامده و اگر مسئولان وزارت بهداشت ادله‌ای دارند بهتر است آن را به دادستانی تهران ارائه دهند. 

دادستان در پاسخ به سؤال یكی از خبرنگاران مبنی بر اینكه شنیده شده برای فائزه هاشمی پرونده قضایی تشكیل شده است، گفت: این موضوع صحت دارد و برای ایشان پرونده‌ای تكمیل شده است.

وی درباره نوع اتهام فائزه هاشمی گفت: نمی‌توانم اتهام ایشان را ذكر كنم اما مصاحبه‌ای كه وی با برخی رسانه‌ها داشته در تشكیل این پرونده نقش داشته است.

امیر و صادق قرایی فراری هستند

دادستان تهران درباره موضوع پرونده قتلی كه عنوان می‌شود یک ورزشكار پرورش‌اندام در آن نقش داشته است، گفت: این موضوع صحت دارد و در حال حاضر دو متهم در این پرونده دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: در تماسی كه بازپرس پرونده داشتم مشخص شد متهمان اصلی پرونده امیر و صادق قرایی هستند كه قتل متوجه امیر است و این افراد همچنان فراری هستند.

وی تاكید كرد: پدر این افراد نیز به اتهام نگهداری مواد مخدر در بازداشت بسر می‌برد و برخلاف اطلاع‌رسانی برخی از رسانه‌ها مبنی بر معرفی كردن امیر قرایی به دادگاه باید عنوان كرد این فرد همچنان فراری است و خود را معرفی نكرده است. 

در پرونده قتل دكتر سودبخش هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم

دادستان تهران در پاسخ به این سؤال كه نتیجه اخرین وضعیت پرونده قتل پزشكان تهرانی به كجا رسیده است گفت: همانطور كه اطلاع دارید پرونده قتل دكتر سرابی پس از صدور رای به دیوان عالی كشور رفته اما درباره پرونده دكتر سودبخش هنوز هیچ سرنخی در پرونده به دست نیامده است. 

پرونده قتل پسر و عروس شهید هاشمی به دادگاه رفته است

جعفری دولت‌آبادی درباره آخرین وضعیت پرونده قتلی كه در آن یكی از فرزندان شهید هاشمی برادر و عروس خانواده خود را به قتل رسانده بود، گفت: این پرونده با قرار كیفر خواست به دادگاه رفته است. 

متهمان قتل پیرمردی در غرب تهران در قزوین دستگیر شد

دادستان تهران در پاسخ به این سوال كه چند روز گذشته جسد مرد میانسالی در غرب تهران و داخل یک چاه متروكه كشف شده است، گفت: پس از مشخص شدن هویت این فرد پلیس آگاهی شهر قزوین سرنخ‌هایی را به دست آورد كه با تلاش فراوان مأموران سرانجام زنی كه با همدستی یک فرد بیگانه مقتول را به قتل رسانده بود در این شهر شناسایی و دستگیر شد.

وی همچنین درباره پرونده كشف جسد مثله گفت: این جسد متعلق به یک فرد افغانی است كه هنوز هویت وی مشخص نشده و به همین دلیل پیشرفتی در پرونده حاصل نشده است اما تحقیقات درباره آن همچنان ادامه دارد. 

در حوزه تفكرات و عقیده‌های افراد كمتر ورود پیدا می‌كنیم

جعفری دولت‌ابادی در پاسخ به پرسش یكی از خبرنگاران مبنی بر اینكه دو مداحی كه از سوی دادستانی احضار شده‌اند از سوی كسانی تحت پیگرد قرار گرفته‌اند كه خودشان پیش از این درباره پیامبران اظهار‌نظرهای تندی داشته‌اند آیا این افراد خودشان جرمی مرتكب نشده‌اند؟، گفت: ما را با دستگاه‌های دولتی به دعوا نیندازید اگر جایی احساس كنیم كه جرمی واقع شده است حتما ورود پیدا خواهیم كرد.

وی ادامه داد: اجازه دهید تا دادستانی در حوزه‌های فكری، ایده‌ها و عقیده‌هایی كه افراد مطرح می‌كنند كمتر ورود پیدا كند مگر اینكه آنها چیز بزرگی را عنوان كرده باشند.

وی همچنین در پاسخ به اینكه عنوان می‌شود دادستانی خودش به عنوان مدعی‌العموم برای مداحان پرونده تشكیل داده است؟، گفت: دادستانی سخنگو ندارد و درباره این پرونده نیز این مداحان با شكایت شاكی خصوصی احضار شده‌اند.

پرونده مأموران متخلف در حادثه میدان كاج در دادسرای نظامی

جعفری دولت آبادی در پاسخ به این سؤال كه سرنوشت پرونده مأموران متخلفی كه در حادثه میدان كاج نقش داشتند به كجا رسید؟، گفت: این پرونده در دادسرای نظامی مطرح شده است.

وی ادامه داد: از آنجا كه پرونده‌های مطرح شده در دادسرای نظامی به ما ربطی ندارد نمی‌توانم درباره آن اظهارنظری داشته باشم.

دادستان تهران همچنین درباره اعتصاب غذا در زندان رجایی شهر و قزل‌حصار گفت: ادعای رسانه‌های بیگانه صحت ندارد و در تماسی كه با رئیس زندان داشتم مشخص شد هیچ‌گونه اعتصاب غذایی وجود ندارد. 

اتهامات امیری‌فرد روشن است

عالی‌ترین مقام دادستانی تهران در پاسخ به این سؤال كه عنوان می‌شود امیری‌فر به جز انتشار سی‌دی ظهور نزدیک است، اتهامات دیگری نیز دارد؟، گفت: من مطالب خود را در این باره صراحتا گفته‌ام و اتهامات امیری‌فر همان چیز‌هایی است كه دادستانی مطرح كرده است.

رسانه‌ها موضوع مجسمه‌ها را از پلیس جویا شوند

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به این سؤال كه سرنوشت مجسمه‌های ربوده شده به كجا رسید؟، گفت: متأسفانه هنوز از سوی پلیس گزارش قانع‌كننده‌ای به دادستانی ارسال نشده است.

وی ادامه داد: برای پلیس خوب نیست كه چنین پرونده‌ای مجهول بماند و بهتر است رسانه‌ها از پلیس سؤال كنند كه نتیجه این پرونده چه شد.

هفته آینده افزایش زورگیری و موضوع بد‌حجابی را بررسی می‌كنیم

دادستان تهران در پاسخ به سؤال یكی از خبرنگاران مبنی بر اینكه پلیس معتقد است زورگیری در تهران افزایش پیدا كرده است گفت: دادستانی تهران خود را مكلف می‌داند با چنین جرائمی برخورد كند و به همین دلیل در جلسات ستاد مبارزه با جرایم خاص به این موضوعات رسیدگی می‌كند.

وی ادامه داد: اولین جلسه این ستاد هفته آینده در سال جدید برگزار خواهد شد و موضوعاتی مانند زورگیری و بدحجابی كه باعث شده شهروندان نگران باشد تحت بررسی قرار خواهد گرفت.

موضوع همسر دكتر فاطمی در دست بررسی است

وی در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران مبنی بر اینكه عنوان شده همسر دكتر حسین فاطمی بازداشت شده است، گفت: گزارش‌هایی در این زمینه رسیده است اما موضوع همچنان در دست بررسی قرار خواهد دارد.

وی همچنین درباره سرنوشت فردی به نام غفاری كه بیش از این خبر دستگیری وی به اتهام نشر اكاذیب منتشر شوده بود، گفت: این فرد از متهمانی است كه تحت تعقیب قضایی گرفته است و اتهام وی نشر اكاذیب است و برخی مسائل مربوط به آن.

جعفری دولت‌ابادی افزود: از موضوع اینكه این افراد مدعی عرفان‌های دروغین بوده بگذرید زیرا نمی‌توانم پرونده را بیشتر از اینها باز كنم البته بدانید برخی دارند به این پرونده دامن می‌زنند.

تا آخر اردیبهشت نتیجه پرونده تخلف در تعاونی مسكن اداره برق مشخص می‌شود

دادستان تهران در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران مبنی بر اینكه سرنوشت رسیدگی به پرونده تخلف مالی تعاون مسكن اداره برق با 30 هزار شاكی به كجا رسیده است گفت: بازپرس پرونده وعده داده تا آخر ماه جاری برای این پرونده كیفر خواست صادر شود و به گونه‌ای عمل شود تا شاكیان این پرونده ضرر مالی‌شان تا حدودی جبران شود.

وی همچنین درباره سرنوشت پرونده سرقت از عابربانک‌های بانک ملی، گفت: در این باره هنوز اطلاعی ندارم.

جعفری دولت‌آبادی همچنین درباره حضور قالیباف و بازدید وی از زندان اوین و این موضوع كه عنوان می‌شود قرار است زندان اوین به پارک و فرهنگسرا تبدیل شود، گفت: این موضوع شایعه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین