کد خبر: ۱۲۶۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۲

دعا کنید نفت ارزان نشود تا بودجه سلامت زیاد شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان بااستناد به قانون برنامه پنجم توسعه با پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای اختصاص یک میلیارد دلار برای نظام سلامت در بودجه 90 موافقت کردند 

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان که پیشنهاد افزایش نرخ هر بشکه نفت از 80 به 81.5 دلار را مطرح کرده بود، از ابتدا هم اعلام کرده بود که این بودجه باید صرف بهداشت درمان شود. اما در بررسی بندهای هزینه​​ای لایحه بودجه 90، این یک میلیارد صرف مصارف دیگری شد.

از این رو کمیسیون تلفیق در جلسه دیروز خود بار دیگر با افزایش سقف درامدی دولت، این یک میلیارد را برای بخش بهداشت و درمان اختصاص داد. این تصمیم در جلسه علنی امروز هم مصوب شد. به این ترتیب دولت موظف شد در سال 90 معادل یک میلیارد دلار برای تحقق شاخص عدالت در سلامت و کاهش سهم هزینه‌های مستقیم مردم در سلامت و درمان و همچنین برای ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و کمک به تامین هزینه های تحمل ناپذیر درمان تخصیص دهد.

البته این درحالی است که مجلس و دولت تاکنون محلی برای پرداخت 10 درصد از درآمد هدفمندی یارانه‌ها پیدا نکرده‌اند و به همین دلیل امسال هم خبری از 6 میلیارد دلار سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین