کد خبر: ۱۲۶۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳

امام‌جمعه اردستان: دانش‌آموزان به اجبار به نماز جماعت می‌آیند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام‌جمعه اردستان گفت: مدرسه باید انسان‌ساز باشد و معلمان، بندگان خدا را تربیت كنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین "سیدمحمد حسینی"، در مراسم نكوداشت هفته معلم در اردستان، با بیان اینكه بندگی و عبادت خداوند در سایه علم است، گفت: عبادت نتیجه علم است.

وی به تفاوت علم‌ها با یكدیگر اشاره كرد و گفت: علم به اعتقادات، علم به احكام و علم به اخلاق از جمله علوم ارزشمند است.

امام جمعه اردستان به تاكیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحول در نظام آموزش و پرورش اشاره كرد و افزود: آیا این تحول در حد شعار بوده یا تحقق پیدا كرده است؟ معلمان، باید آموزش و پرورش را در رسیدن به این مطالبه رهبری همراهی كنند.

حسینی تاكید كرد: باید بررسی شود كه آیا وضعیت یک دانش‌آموز اول ابتدایی تا زمانی كه از دبستان به راهنمایی می‌رود چه تغییری كرده است؟

وی خواستار بازنگری در رفتار و نحوه برگزاری كلاس‌های درس شد و افزود: معلم باید معلم خیر باشد و ما باید حداكثر بهره و استفاده را از موقعیت‌ها ببریم.

امام جمعه اردستان به حضور خود در نماز جماعت مدارس اشاره كرد و گفت: در برخی از مدارس اصلا معلمان در نماز جماعت شركت نمی‌كنند و دانش‌آموزان هم به اجبار به نماز جماعت می‌آیند به‌ طوری‌كه دو نفر باید اطراف آنها بایستند كه فرار نكنند!

حسینی خواستار توجه بیشتر معلمان به مباحث فرهنگی شد و تصریح كرد: با یك برنامه‌ریزی می‌شود حتی دانش‌آموزان را برای اقامه نماز به مساجد برد.

بر اساس این گزاش، در پایان این مراسم از 7 نفر از معلمان نمونه شهرستان و یک نفر معلم نمونه استانی و همچنین 11 نفر معلم بازنشسته، 3 نفر از ایثارگران و یک نفر از خانواده شهدای فرهنگی شهرستان اردستان تجلیل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین