کد خبر: ۱۲۶۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۳

تجاوز جنسی به دختر 12 ساله در افغانستان

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مردان مسلح در روستایی در ولایت تخار در شمال شرق افغانستان به یک دختر دوازده ساله تجاوز كرده‌اند. 

اعضای خانواده این كودک می‌‌گویند 6 نفر از این افراد، لباس پلیس به تن داشته‌اند.

اداره محلی امور زنان در ولایت تخار این حادثه را تائید كرده و مقامات پلیس این ولایت گفته‌اند كه در جستجوی عاملان این حادثه هستند.

كمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نسبت به آنچه كه افزایش موارد تجاوز جنسی می‌خواند، ابراز نگرانی كرده است.

این كمیسیون گفت كه سال گذشته 39 مورد تجاوز جنسی بر زنان و دختران در سراسر افغانستان نزد آنها ثبت شده است، در حالی كه آمار واقعی این‌گونه حوادث می‌تواند به مراتب بیشتر باشد چون به گفته مقامات این كمیسیون، در بسیاری از موارد به دلیل ترس از پیامدهای اجتماعی آن، خانواده‌ها حاضر به "افشای" اینگونه موارد نمی‌شوند.

روستای كه شریفه (نام مستعار) در آن مورد تجاوز جنسی قرار گرفته، "آلوچه" نام دارد.

این روستا در منطقه‌ای موسوم به قولبرس در فاصله 10 كیلومتری مركز ولایت تخار و در مسیر بزرگراه تخار - قندوز قرار گرفته است.

احمد مرید، كاكای (عموی) شریفه می‌گوید كه شامگاه گروهی از افراد مسلح به خانه آنها حمله كرده و آنان را مورد لت و كوب قرار دادند.

او می‌گوید: "دست‌های مرا بستند و مرا لت و كوب كردند. بعد از دست او (شریفه) را گرفته و گفتند كه قوماندان (فرمانده) با تو كار دارد... همان شب این طفلک (كودک) را بیمارستان بردیم."

این حادثه روی زندگی شریفه كه هنوز كودكی بیش نیست، به شدت تاثیر گذاشته است. او می‌گوید قادر نیست از خانه بیرون شود.

شریفه در حالی كه می‌گریست گفت: "نزد پدر و مادر روی ندارم. اجازه ندارم از خانه بیرون شوم. همه بر من می‌خندند. نمی‌توانم از خانه بیرون شوم."

او افزود: "آنها (افراد متجاوز) را بگیرید، اعدام كنید."

مسئولان امنیتی در تخار می‌گویند كه بدنبال ردیابی عاملان این حادثه هستند اما هنوز به گفته آنها كسی بازداشت نشده است.

ولی كاكای شریفه نیروهای امنیتی محل را مقصر می‌داند كه نتوانستند به موقع عمل كنند. او می‌گوید، با وجودی كه نیروهای امنیتی را از این حادثه آگاه كرده بودند، اما این نیروها زمانی به خانه آنها رسیدند كه افراد مسلح از آنجا رفته بودند.

محمد اسلم، پدر شریفه كه در زمان حادثه در ایران بود و پس از شنیدن این خبر خود را به خانه رساند، گفت كه آنها خواستار بازداشت و محاكمه این افراد هستند.

این تنها پدر شریفه نیست كه چنین درخواستی را مطرح می‌كند، بلكه خانواده‌های قربانیان تجاوز جنسی در سراسر افغانستان خواهان تامین عدالت هستند، اما این خواست‌ها، در بسیاری موارد با ضعف پلیس و نهادهای عدلی و قضایی افغانستان در پیگرد و مجازات عاملان تجاوز جنسی روبرو شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عبدالعلی مزاری
|
Afghanistan
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
1
so that not accept on this command
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین