کد خبر: ۱۲۶۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۴

عضو مجلس خبرگان: احکام ولی فقیه مانند احکام پیامبران و امامان معصوم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فارس نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد بهرامی‌خوشکار‌ نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه احکام حکومتی بر اساس یک سری مبانی و اعتقادات تقسیم می‌شوند، اظهار داشت: حاکمیت ولی فقیه نیز همانند حاکمیت پیامبران و امامان معصوم است.

وی با تأکید بر اینکه حکمی که از سوی رهبری صادر می‌شود، مثل احکامی که پیامبران و امامان معصوم صادر می‌کنند، لازم‌الاجرا و واجب‌الاطاعه است، تصریح‌ کرد: مردم، پیامبر و امامان را در جامعه اسلامی به عنوان وکیل خود انتصاب نکرده‌اند تا بتوانند حکمش را اجرا کنند یا نکنند بلکه مردم ولایت معصومان را پذیرفته و با آنها بیعت کرده‌اند که از آنها اطاعت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر همین اساس به حکم خداوند و آیات و روایات در خصوص اطاعت از پیامبران و امامان معصوم اشاره کرد و یادآور شد: اطاعت کردن از فقیهی ‌که در رأس حکومت اسلامی قرار می‌گیرد، همانند اطاعات از پیامبران و امامان، باید اجرا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی‌خوشکار با بیان اینکه اطاعت از حکم ولی فقیه و اطاعت از اوامر و فرامین رهبری در اداره حکومت بر همگان واجب است، افزود: هیچ فردی نیز از این مسئله استثناء نیست.

وی با تأکید بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ولایت مطلقه فقیه را برای رهبری قبول کرده و از طرفی سیاست‌های کلی نظام را در اختیار مقام معظم رهبری قرار داده است، افزود: با توجه به این وظایف خطیر، اگر رهبری تشخیص داد که مسئله‌ای به‌گونه‌ای آشکار باید اجرا شود و در این زمینه با توجه به علم خود حکمی صادر کرد، این حکم، حکم حکومتی است و اطاعت از آن بر همگان حتی بر مجتهدان دیگر هم عصر این رهبر و ولی فقیه نیز واجب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر همین اساس تمرد و عصیان از حکم حکومتی ولی‌فقیه را به‌ویژه اگر در خصوص مسائل عالیه جامعه باشد، معصیتی بزرگ دانست و گفت: در گذشته هرگاه امام راحل و یا مقام معظم رهبری احکام حکومتی را صادر کرده‌اند، این احکام بدون هیچ‌گونه چون و چرایی اجرا شده‌اند چراکه در این زمینه جایی برای تعلل وجود ندارد.

حجت‌الاسلام بهرامی‌خوشکار با تأکید بر اینکه در اطاعت و اجرای احکام حکومتی هیچ استثنایی وجود ندارد، اظهار داشت: اجرای حکم حکومتی بر همگان واجب و لازم است.

وی در عین حال به اجرای حکم حکومتی در خصوص قانون مطبوعات اشاره کرد و گفت: در مجلس ششم این تصمیم گرفته شد که قانون مطبوعات تغییر کند اما مقام معظم رهبری با صدور حکم حکومتی و ابلاغ آن توسط رئیس مجلس وقت جلوی این تغییر را گرفتند که آثار خیلی خوبی را نیز به همراه داشت.

معاون امور طلاب مدرسه عالی شهید مطهری با بیان اینکه اگر قانون مطبوعات سابق دستخوش تغییر قرار می‌گرفت، بارهای منفی بسیار زیادی را به دنبال داشت، خاطر‌نشان ‌کرد: مقام معظم رهبری تشخیص دادند که این کار بارهای منفی بر تغییر قانون مطبوعات تأثیر خواهد گذاشت، از این‌رو به وسیله صدور حکم حکومتی از آثار منفی این تغییر جلوگیری کردند و مجلس نیز از این حکم اطاعت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین