کد خبر: ۱۲۷۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۱

اظهارنظر داوودنژاد درباره پناهی و بیضایی این بار دربرنامه هفت؛ کوفتم می‌شود وقتی همکارم نمی‌تواند کار کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علیرضا داوود‌نژاد کارگردان پیش‌کسوت سینما بار دیگر در برنامه هفت به اظهارنظر درباره بیضایی و جعفر پناهی پرداخت.

به گزارش آفتاب به نقل از پارس توریسم، داوود‌نژاد در این برنامه دو مرتبه گفت چرا باید هنرمندی مثل بهرام بیضایی از شرایط فیلمسازی‌اش به ستوه بیاید.

داوودنژاد در ادامه گفت: چرا قید‌وبند از دست‌و‌پای جعفر پناهی برداشته نمی‌شود اگر از فیلمسازانی مثل پناهی حمایت شود می‌توانیم در عرصه جهانی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

داوود‌نژاد در ادامه گفت‌: واقعا کوفتم می‌شود که همکارم نمی‌تواند فیلم بسازد.

وی در ادامه گفت: بحث فقط بحث شخص پناهی و بیضایی نیست و بحث سینمای ایران است.

این کار گردان در ادامه صحبت‌های خود گفت: دولت با ابزاری چون پروانه ساخت و نمایش ندادن و با فشار‌های مالی در صدد اعمال سلیقه خود است در حالی که نمی‌داند اینها فقط ابزار کهنه‌ای هستند که دیگر کار آمدی ندارد و فقط فضا را تلخ کرده و هنرمندان را پژمرده می‌کند.

داوودنژاد در ادامه با اشاره به اینکه فضای سمعی بصری کشور، در تسخیر فیلم خارجی است و فیلم‌های خارجی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت و....به راحتی در دسترس هستند، عنوان کرد: برنامه‌های ما همواره مخاطبان تلویزیون ایران را به سمت خود کشانده‌اند و ما بازی را به رقبای جهانی باخته‌‌ایم.

از خواب عجیب رضا داودنژاد تا روایت بازیگر «مرهم» از جایزه عرب‌ها 

دو بازیگر فیلم سینمایی «مرهم» به کارگردانی علیرضا داودنژاد مهمان جمعه شب 23 اردیبهشت ماه برنامه هفت شدند. 

به گزارش آفتاب به نقل از خبرآنلاین، کبری حسن‌زاده بازیگر نقش مادربزرگ و رضا داودنژاد یکی دیگر از بازیگران فیلم با حضور در برنامه زنده «هفت» از جریان تولید این اثر و ساخت فیلم های خانوادگی و اولین تجربه بازیگری حسن زاده که مورد استقبال قرار گرفته، سخن گفتند.

کبری حسن‌زاده در مورد حضور در «مرهم» اظهار داشت: «فقط به خاطر علیرضا داودنژاد در این فیلم بازی کردم و پیس از آن هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم قرار است روزی بازی کنم و مقابل دوربین بروم.»

او در مورد نحوه کار مقابل دوربین گفت: «گاهی اوقات دیالوگ‌ها یادم می‌رفت و یا کار خراب می‌شد، خیلی ناراحت می‌شدم، اما آقای داودنژاد هیچ وقت نمی‌گذاشت من غصه بخورم. می‌گفت این کار من است و مهمترین چیز برایش این بود که من ناراحت نشوم.»

او در مورد بداهه‌گویی دیالوگ‌ها گفت: «معمولا بر اساس فیلمنامه سرصحنه صبحبت می‌کردیم، البته بعضی وقت‌ها هم کلماتی اضافه می‌شد.»

حسن‌زاده که مادربزرگ علیرضا داودنژاد است، درباره دریافت جایزه از جشنواره فیلم دبی گفت: «در مراسم پایانی جشنواره نشسته بودیم. قبل از من دو دختر روی صحنه رفتند و فکر کردم حالا نوبت من است که بروم. یکدفعه دیدم نوه‌ام به من می‌گوید شما را صدا کردند و باید برای گرفتن جایزه بروم. جایزه‌ام را گرفتم و فقط تشکر کردم. اما آن‌ها می‌خواستند با من عکس بگیرند و با من صحبت کنند.»

رضا داودنژاد نیز درباره ساخت فیلم با اعضای خانواده گفت: «قطعا در مورد این قضیه پدر درست‌تر صحبت می‌کنند، اما مطمئن باشید چنین نیست که فیلم ساختن با اعضای خانواده خیلی راحت باشد. پدرم از سال 87 درگیر ساخت «مواد» بود که به نتیجه نرسید و وقتی دیدم مادربزرگ و مامان اتی (احترام‌السادات حبیبیان) را با خود به شمال می‌برد و در تهران این طرف و آن طرف می‌روند و تمرین می‌کنند متوجه شدم قرار است کار جدیدی شروع کند. که به این ترتیب «مرهم» ساخته شد.»

او در مورد اولین همکاری خود در فیلمی خانوادگی گفت: «زمانی که «مصائب شیرین» را با حضور مامان‌اتی کار کرده بودیم خیلی نگران بودم. شب قبل از نمایش فیلم در سینما عصرجدید خواب دیدم بعد از پخش فیلم من و مامان‌اتی با هم از سینما بیرون می‌آییم و تماشاگران به سمت ما میوه پرت می‌کنند. اما خوشبختانه آن فیلم مورد توجه قرار گرفت و مامان‌اتی برای بازی در آن فیلم سیمرغ جشنواره فجر را گرفت.»

در پایان این بخش از برنامه «هفت» کبری حسن‌زاده اعلام کرد باز هم علاقمند است با علیرضا داودنژاد در فیلمی همکاری کند. او همچنین در سخنان خود یادآوری کرد که از میان فیلم‌های داودنژاد فقط «نیاز» را دیده است و پیش از این چندان اهل سینما و فیلم دیدن در سالن نبود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین