کد خبر: ۱۲۷۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵

‌قالیباف: دولت یارانه حمل و نقل ندهد کرایه‌ها گران می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد باقر قالیباف چهارشنبه پس از مراسم رونمایی از قطارهای جدید و تحویل 5 رام قطار از طرف شرکت واگن سازی تهران به شرکت بهره برداری متروی تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شاهد اتفاق بزرگی در حوزه حمل و نقل هستیم، اظهار کرد: در ارتباط با توسعه مترو فکر می کنم باید نسبت به تعهداتی که به مردم می‌دهیم جدی عمل کرده و آنان را به اجرا برسانیم و بر همین اساس قول داده‌ایم که سالیانه خطوط مترو را 15 کیلومتر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری ظرفیت پذیرش مردم در متروی تهران به 3 میلیون نفر و تا پایان سال آینده به 4 میلیون نفر خواهد رسید.

شهردار تهران با تاکید اینکه حتی در نظر داریم این 15 کیلومتر را هم افزایش دهیم عنوان کرد: به طور قطع این هدف صورت می‌گیرد، همچنین هر ماه یک ایستگاه جدید را به شهروندان تحویل خواهیم داد.

قالیباف با اشاره به افتتاح ایستگاه شهید حبیب‌الله افزود: تا یک ماه آینده در جنوبی‌ترین نقطه از شهر تهران متروی کهریزک افتتاح می‌شود و پس از آن در شمالی‌ترین نقطه شهر یعنی تجریش ایستگاه به سرعت افتتاح خواهد شد و به طور کل تا پایان سال 11 ایستگاه در سطح شهر به افتتاح می رسد.

وی در ادامه در مورد بودجه تخصیص یافته برای حمل و نقل عمومی که باید توسط دولت پرداخت شود و نرخ کرایه تاکسی وسایل حمل ونقل عمومی خاطرنشان کرد : امیدوارم وزارت کشور و دولت بحث مربوط به یارانه‌های حمل و نقل را پرداخت کنند، چرا که ما دوست نداریم هزینه اضافی را به مردم تحول کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: در این مورد پیشنهاد ما این است که یک سوم هزینه‌ها را مردم، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری پرداخت کند که چنانچه دولت به تعهد خود عمل نکند ما مجبوریم این هزینه را از مردم دریافت کنیم اما امیدواریم این اتفاق نیفتد.

قالیباف با بیان اینکه من احساس می‌کنم دولت مشتاق به انجام این کار است گفت: البته قرار است این اتفاق روی دهد اما چنانچه تا خرداد‌ماه دولت تعهد خود را به انجام نرساند‌، طبیعتا شهرداری مصوبه شورای شهر را در این مورد به اجرا می‌رساند.

وی در پاسخ به این سئوال که معاون عمرانی استاندار تهران ادعا کرده یارانه حمل و نقل پرداخت شده است، اظهار کرد: معاونت عمرانی استانداری مسئولیتی در قبال پرداخت کردن و یا پرداخت نکردن یارانه حمل و نقل ندارد و این موضوع را وزارت کشور پیگیری می‌کند و اگر دولت آن را پرداخت کند به طور قطع افزایش هزینه‌ای روی نخواهد داد.

شهردار تهران در مورد حادثه بلوار فردوس بر اثر گودبرداری نادرست و اسکان افراد آن ساختمان مسکونی نیز تاکید کرد: من به فوریت ابلاغ کردم که این افراد به مدت یک ماه با هزینه شهرداری در ساختمان دیگری اسکان پیدا کنند تا قوه قضائیه در این مدت بتواند اقدامات لازم را به انجام برساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین