کد خبر: ۱۲۷۷۳۸
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۶

اعتراض محمد حسین جعفریان به استفاده از شعر 20 سال قبلش در فیلم "اخراجی‌ها 3"

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد حسین جعفریان شاعر معروف نیز به جمع معترضان فیلم "اخراجی‌ها ۳" پیوست. 

این شاعر معروف که خود را از دوستان ده‌نمکی می‌داند مدعی است که ده‌نمکی بدون اجازه شعری از او را که متعلق به بیست سال پیش است را در فیلم اخراجیها 3استفاده کرده است. 

شعری که فیلم اخراجی‌های 3 با آن شروع می‌شود و در تیتراژ پایانی هم توسط بهنام صفوی خوانده می‌شود، شعری از اشعار محمد حسین جعفریان است، اما آقای جعفریان در یادداشتی که در یکی از هفته‌نامه‌‌ها منتشر کرده مدعی است آن را برای اخراجی‌های 3 نگفته و تاریخ سرودن شعر مربوط به سال 69 است.

به گفته این شاعر مشهور، این مثنوی سال 69 در روزنامه کیهان چاپ شد و پس از آن کامل شد و تعداد ادبیات آن بیش از 100بیت است که سال‌‌های بعد هم در مجموعه شعرهای مختلف جنگ چاپ شده است.

جعفریان این مثنوی را سال‌های گذشته در حضور مقام معظم رهبری هم خوانده که بسیار مورد توجه ایشان قرار گرفت و بخش‌هایی از آن هم توسط آهنگران خوانده شد.

"اخراجی‌ها ۳" و نوبت بدشانسی

اعتراض محمد حسین جعفریان سومین اعتراض به فیلم اخراجی‌ها در زمینه عدم رعایت حقوق مولف است. پیش از این خبرها و عکس‌هایی منتشر شده بود که پوستر فیلم اخراجی‌ها کپی برداری از اثر دیگری است. از سویی دیگر خواننده ترانه همه چی آرومه نیز در مصاحبه‌ای عنوان کرده که از این ترانه بدون کسب اجازه در فیلم اخراجی‌ها استفاده شده است.

چرت‌وپرت‌های یک دوست نزدیک

آقای جعفریان در یادداشت اعتراض‌آمیز خود نوشته که سال گذشته به نقل از 10 نمکی همه جا نوشتند که محمد حسین جعفریان و خلیل جوادی تا کنون شعرهایی برای این فیلم سروده‌اند. این شاعر در ادامه با اشاره به این حرف‌های ده نمی گفت چناچه این سخنان را ده‌نمکی گفته باشد چرت پرت محض است چطور من سال ۶۹ برای اخراجی‌ها شعر گفته‌ام؟ او در ادامه عنوان کرده که ده نمکی از دوستان نزدیک است و چندین بار اشاره کرده بود که می‌خواهد از این شعرش در اخراجی‌ها استفاده کند.

بد کردم که این همه شعرت را می‌شنوند

محمد حسین جعفریان در بخشی از اعتراض خود ده‌نمکی را فردی توصیف کرده که همیشه و از همه کس طلبکار است و در ادامه گفته وقتی به او می‌گویم چرا از این درآمد میلیاردی قراردادی برای شعر آغاز و پایان آن در نظر نگرفتی و وقتی با رفقای رزمنده و جانبازت این‌گونه رفتار می‌کنی وای به حال بقیه. او طلبکار شده و می‌گوید: بد کردم که این همه شعرت را می‌شنوند.

باید حرفه‌ای‌تر عمل می‌گرد

به گفته شاعر مجموعه "پنجره‌های رو به دریا": مسعود ده‌نمکی که قراردادهای چند میلیونی و چند صد میلیونی با ستاره‌های سینما برای بازی در فیلم‌هایش می‌بندد، بهتر بود به فکر رفقای جانبازش هم می‌بود و برای استفاده این شعر حرفه‌ای‌تر عمل می‌کرد و با من قرارداد می‌بست.

ده‌نمکی آدم بدی نیست

به گفته این شاعر، ده‌نمکی آدم بدی نیست و صفات خوب فراوانی جز - فروتنی - دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین