کد خبر: ۱۲۷۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۹

مصلحی: در جریان بازداشت همسر فاطمی نیستم، از كسانی كه این موضوع را دنبال كرده‌اند بپرسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حیدر مصلحی پس از جلسه عصر امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: امریكائی‌ها فكر می‌كردند می‌توانند روی بعضی افرادی كه برای كارهای علمی و تحقیقاتی از كشور خارج شون ، سرمایه‌گذاری كنند.

وی با بیان اینكه امریكائی‌ها در بخش عمده‌ای از این اقدامات‌شان نتوانستند جواب بگیرند و اندیشمندان ما نیز در این خصوص هوشیار بودند، گفت: اما در حد همین تعداد (30 جاسوس) فریب خوردند و امریكائی‌ها قصد داشتند اطلاعاتی درباره پیشرفت‌های علمی، نفت و گاز، برق، كشتیرانی، فرودگاهی و گمرک به دست آوردند.

مصلحی با بیان اینكه امریكائی‌ها همچنین به دنبال به دست آوردن نرم‌افزارهایی از این مجموعه‌ها بودند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های درست انجام شده و اطلاعاتی خوبی كه به دست آوردیم، این مجموعه از اقدامات دشمن از دیدن اطلاعاتی ضربه خورد.

وی همچنین با تشكر از حساسیت بالای مردم كشورمان در پاسخ به سوالی گفت: در اقدام اخیر آن‌طوری كه امریكائی‌ها می‌خواستند نتوانستند اطلاعاتی از كشور خارج كنند.

وزیر اطلاعات افزود: یكی از دستاوردهایی كه اتفاقا امروز به نتیجه رسید این بود كه افرادی اعلام كردند كه این شبكه جاسوسی به سراغ ما هم آمده بودند و این باعث شد جلوی خرابكاری‌های دشمن گرفته شود.

مصلحی همچنین در خصوص اقدامات بعدی گفت: اقدامات بعدی شامل بحث‌های قضایی می‌شود البته در حوزه فعالیت‌های اطلاعاتی از نوع فعالیت‌های حریف به راهكارهایی برای اقدامات بعدی آنان نیز خواهیم رسید.

وزیر اطلاعات همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه مسئول دولتی دستگیر شده در اقدام اطلاعاتی اخیر چه كسی بوده است؟، افزود: ‌مسئول دولتی به آن صورت نیست اما كسانی بوده‌اند كه درباره فعالیت‌های علمی‌شان، امریكائی‌ها طعمه و دام پراكنده بود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره آخرین اقدامات وزارت اطلاعات علیه شركت‌های هرمی گفت: در حال اقداماتی هستیم.

مصحلی همچنین در خصوص علت بازداشت همسر دكتر فاطمی افزود: از كسانی كه این موضوع را دنبال كرده‌اند بپرسید؛ وزارت اطلاعات در جریان این موضوع نبوده است.

وی همچنین در خصوص ادعای غربی‌ها مبنی بر دخالت ایران در 11 سپتامبر نیز اظهار داشت: در حال حاضر در این باره اطلاعاتی ندارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین