کد خبر: ۱۲۷۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳

انفجار همراه با تعدادی كشته و زخمی پس از خروج احمدی‌نژاد و هيأت دولت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت جهان نوشت: حادثه آتش‌سوزی صبح امروز در پالایشگاه‌ آبادان که پس از افتتاح رسمی واحد بنزین‌سازی و خروج محمود احمدی‌‌نژاد و هیأت دولت به وقوع پیوست، یک کشته و 10 زخمی بر جای گذاشت. 

به گزارش نسیم، رئیس هیأت مدیره شرکت پالایش نفت آبادان در این باره گفت: مشکل عملیاتی و نقص فنی در مرحله پیش‌راه‌اندازی واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان باعث آتش‌سوزی شد که ظرف مدت ۱۰ دقیقه این آتش‌سوزی مهار شد.

محمد رضا ظهیری در ادامه افزود: به دلیل اینکه این نیروگاه از یک هفته پیش‌ راه‌اندازی شده است، وقوق چنین حوادثی اجتناب ناپذیر است چراکه راه‌اندازی نیروگاه عمدتا تا ۳ ماه راه‌اندازی می‌شود.

نفت‌نیوز نیز نوشت: قبل از سفر امروز رییس‌جمهور به آبادان و افتتاح فاز سوم پالایشگاه آبادان (مجتمع بنزین سازی) یکی از واحدهای این پالایشگاه به دلیل نشتی دچار آتش‌سوزی شد.

به گزارش نفت‌نیوز، منابع خبری ما در منطقه مجروح شدن 22 نفر را در این حادثه تایید کردند. برخی این افراد دچار گاز گرفتگی شدند. 

یکی از مصدومان حادثه دارای 90 درصد سوختگی است که به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شد. 

هنوز آمار رسمی از تعداد کشته شدگان احتمالی حادثه منتشر نشده است.

به گزارش نفت‌نیوز، مرحله نخست طرح بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان ظرفیت تولید روزانه 4 میلیون و 200 هزار لیتر بنزین اکتان 94 را دارد. 

طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان در دو مرحله به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از مرحله دوم این طرح و راه اندازی واحد الکیکلاسیون، روزانه دو میلیون لیتر دیگر به ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه افزوده خواهد شد. 

قرار است دکتر احمدی‌نژاد سرپرست وزار تا لحظاتی دیگر و در حاشیه بهره‌برداری از این طرح عظیم، سخنرانی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین