کد خبر: ۱۲۸۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶

دولت در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری به 9 میلیون نفر 80 هزار تومان پرداخت کرد

منبع پرداخت‌ها مشخص نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تقاضای تحقیق و تفحص از پرداخت سود سهام عدالت در صحن علنی مجلس تصویب شد. 

نمایندگان درخواست‌کننده برای اجرای این تحقیق و تفحص عنوان می‌کنند که در پرداخت سود سهام عدالت در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوی تخلف شده و در شرایطی که اصلا پیشنهادی مطرح نبوده است علی اکبر اولیا به عنوان یکی از پیشنهاد کنندگان درخواست این تحقیق و تفحص گفت: در بررسی‌هایی که صورت گرفته متوجه شده‌ایم که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در دو سال گذشته بدون این که اصلا سودی وجود داشته باشد دولت به پرداخت مبلغ 80 هزار تومان به 9 میلیون نفر اقدام کرده است.

وی در دفاع از درخواست اجرای این تحقیق گفت: بر اساس قانون پرداخت سهام عدالت، قرار بوده است که در زمان واگذاری به دولت اجازه داده شود که 40 درصد از ارزش برخی سهام دولتی را واگذار کند و در این واگذاری برای دو دهک پایین 50 درصد تخفیف را لحاظ کند و در مورد 4 دهک بعدی در پرداخت 40 درصد از ارزش سهام تقسیط صورت بگیرد.

این نماینده به عنوان یکی از طراحان تحقیق و تفحص افزود: بررسی کرده و متوجه شده‌ایم که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری شتاب‌زده عمل شده است و با این که دهک‌های پایین باید 50 درصد تخفیف بگیرند و 4 دهک بعدی باید با تقسیط پرداخت‌های‌شان صورت بگیرد، بدون این که اصلا پرداختی برای بهای سهام صورت گرفته باشد، دولت اقدام به پرداخت سود سهام عدالت کرده است.

وی افزود: این اقدام در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری صورت گرفته و به 9 میلیون نفر مبلغ 80 هزار تومان پرداخت شده است. در حالی که هنوز حتی بهای سهام را پرداخت نکرده بودند و اصلا سودی وجود نداشته که بخواهیم به دو دهک پایین و 4 دهک بعدی ماهی 80 هزار تومان سود پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: منبع پرداخت‌ها هم مشخص نیست و گفته می‌شود برخی شرکت‌ها مجبور شدند از بودجه جاری خود این پول را به مردم بدهند و در واقع سود سهام نبوده است که بین مردم توزیع شده است.

وی هم چنین تاکید کرد: حتی دولت قبل این که قانون نهایی تصویب شود این سود را پرداخت کرده است. متاسفانه برخی سوءجریا‌ن‌ها در دولت وجود داشته و دارد و حوادث اخیر آن را تایید کرده است.

او ادامه داد: امیدواریم اگر تخلفی شده مجلس به وظیفه قانونی خود رسیدگی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین