کد خبر: ۱۲۸۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۰

پرفروش‌های موسیقی هفته؛ آلبومی با فروش میلیونی در راه است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آلبوم «21» به خوانندگی آدل برای نهمین هفته غیرمتوالی صدرنشین جدول پرفروش‌های موسیقی شد. 

به گزارش ورایتی، هرچند آلبوم آدل، خواننده بریتانیایی این هفته صدرنشین شد اما فروش چشمگیر آلبوم جدید لیدی گاگا از میانه هفته نشان می‌دهد آدل هفته آینده باید با صدر جدول خداحافظی کند.

طبق آمار نیلسن ساونداسکن در هفته‌ای که یکشنبه روز پایانی آن بود 138 هزار نسخه از «21» به فروش رفت. هرچند این آلبوم با 12 درصد افت فروش مواجه شده بود، اما بیش از 100 هزار نسخه فروش کافی بود تا صدرنشین شود. فروش این آلبوم که تا این لحظه پرفروش‌ترین آلبوم سال 2011 است از مرز یک میلیون و 800 هزار نسخه گذشت.

آدل دوازدهمین زنی است که موفق شده 9 هفته یا بیش از آن صدرنشین این جدول باشد. آلبوم «محافظ» ویتنی هیوستون با 20 هفته صدرنشینی رکورددار صدرنشینی آلبوم خوانندگان زن است.

آلبوم «اینطور زاده شدم» لیدی گاگا از میانه هفته بازار را قبضه کرده است. گفته می‌شود این آلبوم که به شکلی عجیب برای یک روز به قیمت 99 سنت در فروشگاه‌های اینترنتی از جمله آمازون عرضه شد بین 750 هزار تا یک میلیون نسخه فروش کند. آخرین آلبومی که موفق شده بیش از یک میلیون نسخه در یک هفته فروش کند آلبوم «اکنون سخن بگو» تیلور سوئیفت است که نوامبر سال 2010 یک میلیون و 40 هزار نسخه فروش داشت.

هیاهوی «اینطور زاده شدم» در هفته گذشته باعث شد هیچ آلبوم جدیدی نتواند عملکرد قابل توجهی در جدول پرفروش‌های موسیقی داشته باشد و تنها دو آلبوم خارجی به این جدول راه پیدا کنند.

سیتر، گروه راک آفریقای جنوبی با آلبوم «Holding Onto Strings Better Left to Fray» و فروش تنها 61 هزار نسخه در رتبه دوم ایستاد. گروه سه‌نفره ایتالیایی وُلو با آلبوم «وُلو» با فروش 23 هزار نسخه در رتبه دهم ایستاد.

دیگر رتبه‌های جدول در دست آلبوم‌های قدیمی هستند؛ سی و هشتمین گلچین «بله این را موسیقی می‌نامم» با فروش 50 هزار نسخه و افت 27 درصدی فروش سوم، جیسن آلدن خواننده سبک کانتری با آلبوم «مهمانی مورد علاقه من» و فروش 29 هزار نسخه و یک درصد رشد فروش چهارم و گروه مامفورد و پسران با وجود افت فروش 10 درصدی «دیگر آه نکش» و فروش 25 هزار نسخه‌ای آن پنجم شدند.

«کمیته سُس داغ قسمت دوم» بیستی بویز با 24 هزار نسخه فروش و 42 درصد افت، «Turtleneck & Chain» کار لونلی آیلند با 24 هزار نسخه فروش و 65 درصد افت، «هرگز نگو هرگز- ریمیکس» با صدای جاستین بیبر با 23 هزار نسخه فروش و 18 درصد افت و «بلوز درماندگی» اثر فلیت فاکس با 23 هزار نسخه فروش و 32 درصد افت به ترتیب رتبه‌های پنجم تا نهم را پر کردند.

مجموع فروش در این هفته پنج میلیون و 410 هزار نسخه بود که نسبت به هفته گذشته پنج درصد افت داشت، اما نسبت به همین هفته سال پیش دو درصد رشد کرده است.

مجموع فروش امسال به 119 میلیون و 190 هزار دلار رسید که نسبت به همین موقع سال گذشته یک درصد کمتر است.

ترجمه: حسین عیدی‌زاده
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین