کد خبر: ۱۲۸۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۱

مصباحی‌مقدم: اصول‌گرایانی که در انتخابات هیأت رئیسه رای سفید دادند، تخلف کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیأت داوری فراکسیون اصول‌گرایان گفت: نمایندگان عضو فراکسیون اصول‌گرایان که آرای سفید به گلدان‌ها انداختند، تخلف کردند. 

حجت الاسلام غلامرضامصباحی مقدم عضو هیات داوری فراکسیون اصول‌گرایان درباره آرای سفیدی که در نشست 4شنبه مجلس به گلدان‌ها انداخته شد، گفت: اینکه اعضا به اصول تشکیلاتی خود پایبند باشند یک امراخلاقی است و این امر مقتضای کار تشکیلاتی است، و افرادی که آرای سفید به گلدان‌ها انداختند تخلف کردند.

براساس میثاق درونی فراکسیون اصولگرایان اعضا متعهد می‌شوند بعد از رای‌گیری درون تشکیلاتی، از چهره‌های برگزیده در جریان انتخابات هیأت رئیسه حمایت کنند. بر این اساس همه اعضای فراکسیون اصولگرایان می بایست از علی لاریجانی حمایت می‌کردند اما همچون سال گذشته، امسال هم 32رای سفید به گلدان‌ها انداخته شد.

اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه در انتخابات درون تشکیلاتی فراکسیون اصولگرایان، علی اصغر زارعی را به عنوان نامزد ریاست معرفی کردند؛ هر چند وی تنها 40 رای اعضا را به دست آورد.براساس این آمار می توان پیش بینی کرد که آرای سفید انتخابات هیأت رئیسه مربوط به اعضا فراکسیون انقلاب اسلامی است.

مصباحی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که هیأت داوری چه ضمانت اجرایی برای مقابله با این تخلف دارد، گفت:اول این امر قابل تشخیص نیست. ثانیا به فرض آنکه از آن آگاه شویم، این‌گونه نیست که این امریک تخلف حقوقی قابل پیگیری باشد.

همچنین حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو هیأت داوری فراکسیون اصول‌گرایان در این باره، اظهار داشت: متاسفانه برخی اعضای فراکسیون اصول‌گرایان به اصول تشکیلاتی عمل نمی‌کنند و برای ما هم مشخص نیست.

وی بابیان اینکه ما بنای تجسس در آراء افراد را نداریم، تصریح کرد: خود کسانی که رای سفید دادند به این امر آگاه هستند و می‌دانند باید به معاهدات فراکسیونی پایبند باشند.

گفتنی است فراکسیون حامیان دولت در مجلس که به فراکسیون انقلاب اسلامی معروف است سال‌های گذشته نیز رفتار مشابهی داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین