کد خبر: ۱۲۸۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵

خوش‌چهره: کسانی که می‌خواهند جمهوریت یا اسلامیت نظام را حذف کنند، جفای بزرگی در حق امام می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد خوش‌چهره، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با ستاد بزرگداشت حضرت امام (س)، در پاسخ به این سوال که مهمترین بعد شخصیتی حضرت امام (س) را چه می‌دانید؟، گفت: امام خمینی دارای مجموعه‌ای از خصلت‌ها بودند و تنها توجه به یک بعد شخصیتی ایشان محدود‌نگری است. با این حال معتقدم امام خمینی ذوب در حضرت حق تعالی بودند که این ویژگی ایشان را می‌توان از مهمترین ابعاد شخصیتی وجود ایشان دانست.

خوش‌چهره ادامه داد: حضرت امام‌(س) ظلم ستیز و استکبار ستیز بودند که دارا بودن این صفات از ایشان فقیهی عادل و فیلسوف ساخت بود. این ویژگی‌هایی است که در سایر افراد و حتی برخی فقها کمتر می‌توان دید.

وی همچنین با بیان این که نقش امام در بیداری اسلامی نقشی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت تصریح کرد: تمام جوامع هم دوست و هم دشمن و حتی دنیای استکبار به نقش و حضور امام خمینی در بیداری اسلامی اذعان دارند. ایشان احیاء کننده اسلام بودند به گونه‌ای که حتی بسیاری از تحلیلگران خارجی که در مقام مصاف با حضرت امام بودند بر این موضوع تاکید کرده‌اند.

این استاد دانشگاه در ادامه از نقش امام خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی هم صحبت کرد و گفت: حضرت امام‌(س) نقش محوری و اصلی را در پیروزی انقلاب داشتند. و بسیاری تاکید بر مجاهدت‌های ایشان دارند و معتقدند که تلاش های حضرت امام باعث پیروزی انقلاب شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که کدام بخش از اندیشه‌های امام مورد بی توجهی واقع شده است، گفت: در این که بسیاری از جنبه‌های اندیشه امام تحقق پیدا نکرده و به دست فراموشی سپرده شده است تردیدی نیست و حتی می‌توان گفت مسئولین به بسیاری از اندیشه‌های امام خمینی توجه نکرده‌اند.

وی گفت: مهمترین اندیشه امام که مورد بی‌توجهی واقع شده است بحث جمهوری اسلامی است که امام بار‌ها بر نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد جمهوری اسلامی و نقش مردم و حکومت تاکید داشتند بزرگ کردن یک جنبه و کوچک کردن جنبه دیگر محتوای جمهوری اسلامی جفای بزرگی به اندیشه امام است که پس از رحلت ایشان واقع شد.

خوش‌چهره در ادامه افزود: باید گفت کسانی که به اسم اسلامیت تلاش در حذف جمهوریت داشتند و یا به اسم جمهوریت تلاش در حذف اسلامیت داشتند جفای بزرگی در حق انقلاب و امام کردند.

وی در پایان این گفت‌وگو با تاکید بر روی بیداری اسلامی گفت: آگاهی و بازگشت به فطرت الهی زمینه‌ای است که باید برای با مبارزه با انحراف ایجاد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین