کد خبر: ۱۲۸۴۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴

دهقان: رهبر انقلاب از وضعیت اقتصادی کشور نگران هستند

دولت از نهادهای قانونی و نظارتی عبور کرده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد دهقان عضو هیأت رییسه مجلس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اجرای قانون از سوی دولت، گفت: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند قانون بدون بهانه‌جویی باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه قانون فصل‌الخطاب است گفت: انتظار این است دولت قانون را اجرا کند، دولت هم برای تصویب قوانین حق مشارکت دارد و می‌تواند لایحه کارشناسی به مجلس دهد و در جلسات تخصصی و تصمیم‌گیری مجلس حضور داشته باشد و به مجلس کمک کند تا قانون متقن، قابل اجرا و بدون اشکالی به تصویب برسد. دور شدن دولت از مجلس و عدم مشارکت بخش کارشناسی دولت در تصویب قوانین به نفع دستگاه قانون‌گذاری هم نیست.

دولت از نهادهای قانونی و نظارتی عبور کرده است 

دهقان گفت: متاسفانه اخیراً با وضعیت خوبی در دولت مواجه نیستیم. جریان خاصی حاکم در دولت است که نه در قانون‌گذاری مشارکت فعال ندارد، بلکه اراده‌ای هم بر اجرای قوانین مصوب از خود نشان نمی‌دهد و پس از عبو از مجلس، قوه قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان نهادهای قانونی اخیرا از شورای نگهبان هم عبور کرده است و نظرات مسلم این شورا را نمی‌پذیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: مدتی از اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر تخلف رئیس جمهور در سرپرستی وزارت نفت گذشته اما هنوز سرپرستی برای این وزارتخانه معرفی نشده است، متاسفانه تعدادی از وزارتخانه‌ها وضعیت مناسبی ندارند و مدیران و کارکنان آنها بلاتکلیف هستند و نابسامانی‌ها از جمله وضعیت پالایشگاه آبادان نتیجه این وضعیت است.

وزارتخانه‌های اقتصادی دچار بلاتکلیفی شده‌اند 

نماینده چناران ادامه داد: در وزارتخانه‌های راه، مسکن و صنایع و بازرگانی هم روحیه‌ای برای کار کردن وجود ندارد زیرا بلاتکلیفی بر این وزارتخانه‌ها حاکم شده است.

دهقان گفت: نگرانی رهبر انقلاب از وضعیت اقتصادی کشور است و در حال حاضر وزارتخانه‌های اقتصادی ما وضعیت خوبی ندارند، بازار بورس وضعیت بهم ریخته دارد و شاخص بورس کاهش داشته است.

وی افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در دست دولت است که برای اجرای آن نیازمند مراقبت همیشگی هستیم و اگر اجرای آن به درستی انجام نشود ممکن است لطمات جبران‌ناپذیری به کشور وارد شود، با وضعیتی که بر دولت حاکم شده نگرانی برای اجرای این قانون هم وجود دارد.

دولت تکلیف خود با مردم را مشخص کند 

دهقان گفت: دولت باید تکلیف خود را مشخص کند اگر قرار است برای مردم و کشور کار کند، بچسبد به کار و اگر نه، بگوید نمی‌تواند ادامه دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: دولت باید مسائل سیاسی را کنار بگذارد و به فکر قدرت آینده نباشد، باید کارهای بر زمین مانده را انجام دهد، دولت برای 4 سال از مردم رای گرفته و باید مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد و ما معتقدیم آینده در دست خداست.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور زمانی که کاندیدای ریاست‌جمهوری شد در قدرت نبود اما خدا خواست و رئیس‌جمهور شد، بنابراین الان هم نباید به فکر آینده باشد اگر دل‌های مردم سمت رئیس‌جمهور نباشد نتیجه نخواهد داد.

دولت مهرورز همه را پراکنده کرده است 

دهقان اظهارداشت: دلیلی ندارد دولت مدام به فکر چالش با افراد، گروه‌های سیاسی، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و شورای نگهبان باشد، دولت در دو سال پایانی باید با استراتژی دیگری حرکت کند.

وی گفت: دولتی که ادعای مهرورزی داشت امروز کسی را دور خودش باقی نگذاشته و همه را پراکنده کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین