کد خبر: ۱۲۸۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۲

زد و خورد و بازداشت همجنس‌گرایان و مخالفان، روبروی کاخ کرملین/ گزارش تصویری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بیش از 30 نفر از همجنس گرایان و مخالفان آنها بعد از درگیری با یکدیگر توسط پلیس مسکو بازداشت شدند. 

آسوشیتدپرس نوشت: ظاهرا گروهی از ضد همجنس گرایان متوجه می شوند که گروهی از همجنس گرایان از امریکا و روسیه جلوی کاخ کرملین جمع شده و خواستار حمایت از حقوق خود شده ا ند که این موضوع باعث عصبانیت برخی از مردم ضد همجنس گرا در روسیه می شود. 

به گفته ماکسیم کولوسوتف سخنگوی پلیس گروه‌های مذکور با یکدیگر درگیر شده و پلیس ناچار شد تا وارد عمل شود. به گفته وی 18 نفر از همجنس بازان و 14 نفر از ضد همجنس گرایان در این درگیری و زد و خورد توسط پلیس بازداشت شدند. 

سی ان ان نیز گزارش داد در درگیری بین گروههای مخالف و موافق همجنس گرایی در جلوی کاخ کرملین 30 نفر توسط پلیس مسکو بازداشت شدند. بر این اساس دن چوی، اندی تایر و فرانس لوئیس جورج از امریکا در بین بازداشت شدگان هستند. 

روسیه از مدتها قبل اعلام کرده بود با تظاهرات هر نوع گروه همجنس گرا مخالف است و جلوی آنها را خواهد گرفت اما علی رغم این هشدار گروه‌های طرفدار که از امریکا آمده بودند همراه با گروه‌های طرفدار در مسکو جلوی کاخ کرملین تجمع کرده و تظاهرات به پا کردند. 

بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی قوانین علیه همجنس گرایان کم شده اما فرهنگ مردم علیه این تغییرات بوده و مردم دوست ندارند چنین گروه‌هایی فعالیتشان رد روسیه قانونی شود و به همین دلیل به جنگ علیه آنها جلوی کاخ کرملین پرداختند. تظاهرات کنندگان ابتدا کنار مجسمه سرباز گمنام جلوی کاخ کرملین ظاهر شده و بعد به سوی اداره شهرداری مسکو حرکت کردند که در این هنگام درگیری رخ داد. 

برخی گروه‌های ضد همجنس گرایی با در دست داشتن تمثال مسیح کارهای گروه‌های همجنس باز را ضد دین و مذهب خوانده و نتوانستند آنها را تحمل نمایند. {$old_album_128481}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین