کد خبر: ۱۲۹۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۵

سخنان كنایه آمیز صفارهرندی: انقلابی‌ها به بهانه مبارزه با رانت‌خوار نباید دروغ بگویند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه شب در یك برنامه زنده تلویزیونی بیشتر درباره موضوعات فرهنگی سخن گفت.

محمد حسین صفارهرندی كه در چند سال اخیر و پس از عزل توسط محمود احمدی نژاد با سخنان بی پرده سیاسی اش درباره جریانات پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم و جریان انحرافی در دولت شناخته می شود عصر پنجشنبه در برنامه تلویزیونی نگاه دو كنایه های سیاسی نیز در میان سخنانش به چشم آمد.

مشاور فرهنگی سپاه درباره فعالیت های فرهنگی در كشور و استفاده از ماهواره گفت: افرادی كه آرام و آهسته امواج ماهواره را وارد خانه خود می‌كنند و بچه‌هایشان را توسط افرادی كه خود بویی از تربیت نبرده‌اند تربیت می‌كنند، فتنه را به خانه می‌آورند.

محمد حسین صفار هرندی متولد سال 1332 در تهران، دارای مدرك كارشناسی ارشد مدیریت دفاعی است كه از سال 1372 در موسسه كیهان مشغول به فعالیت بوده و از سال 84 تا 88 نیز در دولت نهم عهده‌دار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

او در این گفت و گو پس از آنكه از او پرسشی درباره وجوه مكتب امام شد ضمن تشریح ویژگی های امام خمینی تصریح كرد: اینكه در زمانه ما فردی را بت كرده و او را مصداق حق می‌كنیم و هر عملی را با آن فرد می‌سنجیم. این كار غلط است.

صفارهرندی با اشاره به ضرورت حفظ و تكریم اخلاق در سیاست یادآور شد: همیشه انقلابیون به عناون آسیب «عمل زدگی» را در كنار خود داشته‌اند. زمانیكه فردی فعالیت انقلابی می‌كند فراموش می‌كند جوانب آن را ببیند.

وی افزود: نتیجه این عقاید باعث بالا گرفتن شورش علیه انقلابی‌ها شد. یك وجهی هم ممكن است در انقلابی مسلمان هم دیده شود. این افراد تصور می‌كنند كه برای رسیدن به مقصود از هر راهی می‌توان استفاده كرد درحالی كه انقلابی نمی‌تواند از دایره تقوا جدا شود و بگوید چون در حال مبارزه با فاسدان و رانت‌خواران هستم دروغی هم علیه آنها بگویم. فرد حق ندارد دروغ بگوید و مثلا عنوان كند فلان برج برای فلان كس است. شاید فرد مذكور گناهانی هم داشته باشد ولی نمی‌توان هر چیزی را به او نسبت داد.

مشاور فرهنگی فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان درخصوص شناخت حق و باطل از هم گفت: ما مامور شناخت حق و باطل هستیم. در غیر این صورت تكلیف خود را نمی‌فهمیم. بعضی‌ها حق و باطل را از روی اشخاص می‌شناسند. اشخاص باید به محك حق و باطل بخورند. اینكه در زمانه ما فردی را بت كرده و او را مصداق حق می‌كنیم و هر عملی را با آن فرد می‌سنجیم. این كار غلط است. حق آن چیزی است كه معطوف به خداست. حقی كه به خدا وصل نشود حق نیست. طبیعی است هر آنچه در مقابل آن است باطل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین