کد خبر: ۱۲۹۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۴

ایران: موسوی،‌ هاشمی، مصباح و... دروغ می‌گویند؛ دولت با جن‌گیرها رابطه ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی كه كمتر از یك هفته است كه محمود احمدی نژاد، اعلام كرده که موضع او و به تبع وی دولت دهم درباره جریان انحرافی سكوت است، روزنامه ایران كه تحت مدیریت علی اكبر جوانفكر است، به این سكوت پایان داده و تقریبا تمامی گروه‌ها و جریانات سیاسی را به فضا سازی علیه دولت محكوم كرده است.

ایران در ابتدای گزارش خود، میرحسین موسوی را اولین فردی می‌داند كه دولت احمدی نژاد را به به‌كارگیری رمالها و جن گیرها متهم كرده است و در ادامه گزارش خود كه تقریبا كپی برداری از گزارش دو هفته پیش بی‌بی‌سی فارسی است، بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه بهار سال 88 را ذكر می‌كند و مدعی می‌شود این خطبه‌ها در جواب سخنان سبزها در آن موقع بوده است.

در ادامه، اكبر هاشمی رفسنجانی و محمد تقی مصباح یزدی دو تن از روحانیونی هستند كه، ایران آنها را افشاكننده‌گان موضوع رمالی در بدنه دولت و پناه بردن مدیران ارشد به دامن جن‌گیرها بر می‌شمارد. 

هر چند این موضوع گیری ارگان رسمی دولت در برابر، آیت الله هاشمی امری بدیهی به شمار می‌رود و بارها این روزنامه و مدیران دولتی به ایشان بی حرمتی كرده اند، اما زیر سوال بردن افكار و آراء مصباح یزدی كه زمانی پیر و مراد دولتی‌ها بود، در روزنامه دولت جای تعجب دارد ئو این سوال اساسی مطرح است كه چرا بعد از گذشت اندك مدتی روحانی ایدئولوگ دولت نهم و دهم در روزنامه ایران تخطئه می شود و با پررنگ كرد جمله ای از ایشان بدین مضمون كه : «البته اینها همه مسموعات هستند و بنده به چشم خودم ندیده‌ام » سعی در این دارد تا در خواننده خود القاء كند، موضع‌گیری ایشان بر اساس اطلاعات اطرافیان است... .

از دیگر نكات دیگر این گزارش قابل تامل، تاختن تمام عیار این روزنامه به رسانه‌های حامی احمدی نژاد - فارس، جهان نیوز، صراط، مشرق و ... - است، كه اولا زنگ خطری است، برای حامیان فعلی احمدی نژاد، كه فردا نیز دولت ممكن این دولت آنها را از جرگه، حسودان و مزدوران بیگانه بخواند، روشی كه برخی از رسانه‌‌ها و افرادی كه در گزارش مذكور مورد حمله قرار گرفته‌اند، زمانی در حمایت از دولت، هر رسانه و فردی را بدون در نظر گرفتن واقعیات، عامل بیگانه و مزدور اجانب و یا فریب خورده قلمداد می‌كردند.

از جمله این رسانه‌ها می توان به هفته‌نامه 9 دی اشاره كرد. این هفته‌نامه متعلق به حمید رسایی نماینده افراطی مجلس است، در ایامی كه سینه خود را برای حمایت از همین دولت چاك می‌كرد، از نسبت دادن هر ناروایی به اشخاص سیاسی و مذهبی و وكیل و وزیر هیچ ابایی نداشت و امروز روزنامه دولت نام نشریه رسایی را در كنار رسانه‌های صهیونیستی قرار می دهد. روزنامه ایران در توصیف هجمه‌هایی كه علیه دولت، ایجاد می‌شود، می‌نویسد: «سایت‌های زنجیره‌ای: به تازگی شبكه‌های اقماری وابسته به رژیم صهیونیستی كه برنامه‌های خود را بر روی كشورهای اسلامی متمركز كرده‌اند، برنامه‌های تبلیغی فراوانی با محوریت اجنه، فالگیری و رمالی پخش می‌نمایند.»

ایران در ادامه این گزارش خود، برای یاران سابق از جمله كیهان سنگ تمام گذاشته و تحت عنوان «یك جریان سیاسی آخرین نسخه های تاكتیك های عملیات روانی را به میدان می آورد»، می‌نویسد: «خبرگزاری فارس،سایتهای خبری مانند برهان ، نقد نیوز، نسیم آنلاین، جهان نیوز، ندای انقلاب، مشرق نیوز، جوان آنلاین ،الف، صراط نیوز، تبیان و ... و همچنین روزنامه هایی مانند كیهان، جوان، تهران امروز و جام جم نشریاتی مانند پنجره، 9دی و ... كه زنجیره رسانه های منسوب به دیگر محافل سیاسی خاص را تشكیل می دهند در یك عملیات پیچیده تبلیغاتی و برگرفته شده از آخرین نسخه های تاكتیك جنگ روانی مهندس مشایی و هر كسی كه به نحوی با او ارتباط دارد را مورد آماج حملات سنگین خود قرار می دهند.در این بین رسانه هایی مانند تابناك،خبرآنلاین و روزنامه هایی چون ملت ما،روزگار و شرق كه منسوب به دیگر محافل رسانه ای هستند در اتحادی نانوشته با رسانه های اقتدارگرا پا در میدان به مسلخ بردن دولت می گذارند».

جدای این بی اخلاقی كه در رسانه دولت و در اختیار همراهان احمد‌نژاد، جای سوال دارد، چه شده است كه، روزنامه دولتی ایران این‌بار؛ رسانه‌هایی همچون كیهان، فارس و جهان نیوز و اشخاصی همانند شریعتمداری، مصباح یزدی و زاكانی را با چنین الفاظ و تعبیراتی مورد خطاب قرار می‌دهد؟

البته پیش از این بسیاری از دلسوزان نظام ورسانه‌ها همراهان سابق دولت را از این اتفاق، خبر داده بودند و پیش بینی كرده بودند، كه هتك حرمت‌هایی كه به ساحت برخی مراجع روا داشته می‌شود، به همان جا متوقف نمی‌شود و دایره این توهین‌ها از این فراتر خواهد رفت و اگر تا دیروز حضرات آیاتی چون جوادی آملی، موسوی اردبیلی و بیات زنجانی و ... مورد بی حرمتی واقع می شوند، امروز ایاتی همچون، مصباح یزدی مورد جسارت قرار می گیرند.

امروز، شیوه دولت در تئوری «هدف، وسیله را توجیه می كند»، برای دوستان و منتقدان دولت بیش از پیش نخ نما شده است، و مسلما اگر لازم باشد، دوستان و منتقدان بیشتری را برای رسیدن به مقاصد غیرقانونی خود، به مسلخ خواهند برد و «هر كس كه با این دولت نیست، علیه آنها فرض می‌شود.»

از دیگر مسایلی كه در این گزارش به آنها اشاره شده است عبارتند از:

«هاشمی رفسنجانی: تدوین قانون مبارزه با خرافه‌های دینی ضروری است

آیت‌الله مصباح یزدی: شخص مسئله‌دار، این آقا را مُسخر كرده، البته همه مسموعات هستند و بنده به چشم خودم ندیده‌ام!

محمدرضا باهنر: من اینها را اصولاً اهل شریعت نمی‌دانم، بیشتر آنها اهل طریقت و عرفان انحرافی هستند. می‌گویند اگر ما بتوانیم با خود آقا امام زمان‌(عج) ارتباط بگیریم، دیگر كاری به این واسطه‌ها نداریم

میرحسین موسوی در 13 خرداد 1388: رفتارهای قهرمان‌نمایی و شعاری، خیالبافی و خرافه‌گرایی و... من بقیه بحث‌ها را در این چارچوب پیش خواهم برد

سایت‌های زنجیره‌ای: به تازگی شبكه‌های اقماری وابسته به رژیم صهیونیستی كه برنامه‌های خود را بر روی كشورهای اسلامی متمركز كرده‌اند، برنامه‌های تبلیغی فراوانی با محوریت اجنه، فالگیری و رمالی پخش می‌نمایند

نگاهی به برخی اظهارات چهره‌های جریان انحرافی، نشانگر غوطه‌ور بودن آنها در یك فرقه خاص است»

نكته جالب اینجاست كه در این گزارش ناشیانه ، سخنان آیت الله مصباح یزدی ، نائب رییس مجلس و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و صحبت میرحسین موسوی پیش از انتخابات دهم ریاست جمهوری ، جمع آوری شده و ضمن ذكر مطالب سایتهای خبری اصولگرا ، این سایتها ، از سوی نشریه آقای جوان‌فكر ، كه نقش گسترده ای را در روزهای جاری در پروژه مظلوم نمایی جریان انحرافی به عهده گرفته است ، "سایت های زنجیره ای" نامیده شده اند ، كه شاید شنیدن اتهام از چنین جریانی ، مایه افتخار سایت های اصولگرا هم محسوب شود .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین