کد خبر: ۱۲۹۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۵

کیهان: زمان اصلاحات شتر را با بارش می‌بردند ولی مطهری نگران سیزده‌به‌در بود!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه کیهان با انتقاد از مواضع اخیر علی مطهری درباره نهضت آزادی، او را به بی‌بصیرتی متهم کرد.

به گزارش آفتاب، کیهان در یادداشتی که روز دوشنبه منتشر کرده، بدون آن‌که از مطهری نام ببرد نوشت: «یکی از نمایندگان مجلس که گاهی اوقات به خصوص ایام فتنه 88 در موضع گیری‌ها عمدتا به جای حق یا باطل، جانب بی‌بصیرتی را می‌گرفت و هنوز هم کم و بیش به هکذاست و هر چه می‌شود می‌گوید "تقصیر حرف‌های فلانی بود در مناظره" اخیرا در یکی از جراید دوم خردادی، سیاست نظام در برخورد با جریان انحرافی نهضت آزادی را نادرست خواند و در سخنانی مغایر با نظر فصل الخطاب امام راحل به تطهیر نهضت آزادی پرداخت و گفت که نظام باید در حق این گروهک مهر و عطوفت بیشتری خرج می‌کرد». 

نویسنده با بیان این که "گمانم بهانه این اظهارنظر فوت عزت الله سحابی بود" می‌افزاید: «اینکه بعد از کوتاه شدن دست آدمی، حتی آدمی مثل عزت الله سحابی از دنیا، بخواهی پای در گلیم ادب و اخلاق و کرامت انسانی بگذاری و حتی‌المقدور سخن از خوبی‌های طرف بگویی، یک چیز است، واینکه بخواهی به همین بهانه، واقعیت را تحریف کنی، یک چیز دیگر». 

حسین قدیانی که این مطلب را برای کیهان نوشته است با بیان این‌که "کار کریمانه و درست نخست را چند باری دیده‌ام از رهبر انقلاب" به نمونه‌هایی از این دست اشاره می‌کند و می‌نویسد: «یکی بعد از فوت پدر همین عزت الله سحابی، یعنی یدالله سحابی، که «آقا» در پیام شان سعی کرد اشاره کند به خوبی‌های آن مرحوم و یکی هم پیام «آقا» بود بعد از فوت منتظری که عینا بر همین منوال بود. اصولا «با کریمان کارها دشوار نیست»، اما با افراد کم بصیرت کار کمی بیخ پیدا می‌کند». 

این روزنامه در ادامه انتقاداتش از مطهری می‌نویسد: «اینکه بهتر بود در مناظره‌ها بعضی اسامی مطرح نمی‌شد، یک حرف است، و اینکه تو دم به ساعت ادعا کنی که کل فتنه 88 تقصیر حرف‌هایی بود که فلانی در مناظره زد، یک حرف دیگر. اولی را به همان روایت که «آقا» در نمازجمعه گفت، - و نه با هر حکایتی!- همه قبول می‌کنیم، اما دومی، از آن حرف‌های صدمن یک قاز است. فتنه شد که دشمن اساس جمهوری اسلامی با 300 هزار شهید را بزند، تو آن وقت برداری ادعا کنی که دعوای دولت بود با فلانی، و همه‌اش هم زیر سر بهمانی بود! می‌بینید؛ ظاهر مواضع به هم نزدیک است، اما انسان بصیر و هوشیار دقت می‌کند تا سره را از ناسره تشخیص دهد». 

نویسنده در ادامه به ذکر خاطرات خود از علی مطهری پرداخته و نوشته است: «روزگار اصلاحات که مدعیان اصلاح‌طلبی سخن علیه خدا و عاشورا و امام و اسلام می‌گفتند، من در کیهان بودم و خوب یادم هست این نماینده در کنار مطالب خوبی که گاه و بی‌گاه می‌نوشت و عمدتا به کیهان- و نه رسانه‌های دوم خردادی!- می‌داد، عمده سوژه‌هایش 2 چیز بود: یکی نقد سیزده به در و یکی هم نقد چهارشنبه‌سوری! خوب یادم هست که هر سال در آستانه این 2 روز حتما یک چیزی می‌نوشت و اصرار عجیبی داشت که حتما مطالبش کار شود. شتر را داشتند با بارش می‌بردند، آن وقت این جناب بیشتر از مقولات دیگر، نگران سیزده به در بود و چهارشنبه سوری. یعنی این 2 مسئله برایش برجسته‌تر بود، هر چند که معترفم مقالات این نماینده عزیز، آن زمان نقش موثری در بصیرت‌افزایی داشت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
0
0
اگر کیهانیان نظری غیر از این داشته باشند من تعجب میکنم !
فرقش با جناخ مخالف یا صاحب نظران مخالف این است که توهین و درشت گویی همچین دم دست کیهانیان(کیهانیان ِ ...) است !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین